Toen wij onze woning kochten werd al snel duidelijk dat de schutting die volgens de verkoopster gemeenschappelijk was voor een goede 40 cm op onze grond staat. Volgens het kadastraal plan loopt de erfgrens rechtdoor en niet zoals de schutting momenteel staat. Wij namen contact op met de eigenaar van de woning naast ons om te vragen de schutting correct te plaatsen aangezien hij die in de tijd heeft geplaatst en hiervoor door de vorige eigenaars werd vergoed. Hij heeft ons zo'n 5 maand aan het lijntje gehouden maar toen ik ging dreigen met een landmeter en advocaat heeft hij uiteindelijk toegestemt. Hij komt deze week de eerste 3 schuttingen verplaatsen, de rest niet omdat zijn huurders anders geen doorgang meer zouden hebben naar hun tuin. Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord maar aangezien ik met de huurders goed overeenkom wil ik dit voorlopig nog door de vingers zien. Mijn vraag is als ik op papier laat zetten dat dit bij verhuring aan andere mensen of verkoop dient alsnog aangepast te worden en wij ten alle tijde die zelf mogen verplaatsen ( ze staan toch op onze grond) ik mij hiermee voldoende toedek. Of moet ik het beter van de eerst keer hard spelen en die allemaal onmiddellijk juist laten plaatsen? Kan ik die zomaar zelf verplaatsen aangezien die op mijn grond staan, zijn die schuttingen dan automatisch van mij?
Graag een antwoord?