Ik wordt momenteel geconfronteerd met een vraag om m'n achterliggende tuingrond (is volgens het Gewestplan "Parkzone") te verkopen aan de eigenaar van een nabijgelegen weiland.
Rekening houdende met de ligging en de afmetingen van beide gronden.. daarenboven gelegen in de aansluitende nabijheid van residentiële villagronden.. kan men de bedoelingen van de verzoeker sowieso (met de ellebogen) aanvoelen!
Hij zal trachten (of heeft wellicht al toezeggingen in die zin verkregen) om met een RUP de actuele bestemming te wijzigen; men is in deze gemeente trouwens niet aan z'n proefstuk.
Alhoewel ik zeker niet wens in te stemmen met een aanbod die de verzoeker straks zou toelaten om bijv. deze gronden (de vierkante meter) te verkopen aan een prijs vermenigvuldigt met 100.. dat na vergelijking van de huidige waarde de vierkante meter versus de toekomende waarde als bouwgrond.. zou ik graag vernemen of er wettelijke voorwaarden bestaan om een perceel in (meerdere) villagrondpercelen te verkavelen?
Ik denk dan bijv. aan de minimum straatbreedte.. de minimum oppervlakte.. en de minimum diepte van het villaperceel?
Alvast zeer bedankt.