Opslagplaats

dorinka
Topic Starter

Opslagplaats

#1 , 02 okt 2009 12:32

Beste mensen, zoals eerder vermeld dat de verhuurder een deurwaarder zou sturen heb ik er nog geen gezien. Welk argument of op welke basis zou hij een deurwaarder sturen ? Waarom heeft de verhuurder nooit een aangetekend schrijven naar ons gericht, of is hij nooit gekomen met het bij zijn van een politie of dergelijke. Sinds 14 Januari weten we pas dat dit een opslagplaats is. Sinds 18 januari kan ik aantonen dat er werd gezocht naar een nieuwe plaats voor ons door ons. Officieel kregen we de lening voor het huis op 26 juni, en de nieuwe huis sleutel van het huis bij het tekenen bij de notaris op 29 juni.Kan de verhuurder niet even menselijk blijven ? Het is nu pas de derde maand dat mijn man behalve het dak, er alleen in werkt en zijn voltijdse job als verhuizer schauffeur met onregelmatige uren.Waarom begint de verhuurder nu te dreigen ? Wij betalen toch huur, en ons pas gekocht huis is nog niet intrekbaar. Tweemaal geweigerd door de wijk agent. Ons gezin heeft toh recht op een minimum van comfort,zeker met een kind. Hij weigerd op een aangetekend schrijven naar ons en dreigd nu sinds een goede maand mondelings.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 okt 2009 12:44

Iedereen kan iedereen een deurwaarder sturen met eender wat. Zolang dat de eis of het verzoek van zender niet gesteund is door een vonnis van een rechtbank of een uitvoerbare titel is die deurwaarder echter niet meer dan dure postbode in een mooi kostuum...

Het schrijven dat hij bezorgd heeft in die gevallen dan ook niet meer waarde dan een brief per gewone post.

Een deurwaarder kan wel ingeschakeld worden vaststellingen te verrichten en als zodanig als onweerlegbare getuige optreden in een komend geding.

Zal wel bij dreigen blijven. Als ik u was zou ik de verhuurder in kwestie wel eens een aangetekend schrijven sturen waarin u hem verzoekt op te houden met zijn bedreigingen aangezien u anders verplicht zult zijn verdere stappen te ondernemen.

dorinka
Topic Starter

#3 , 02 okt 2009 13:38

Zelf al zouden wij verder stappen ondernemen, wij hebben geen huurcontract. Wat normaal is, het was een kwesti van tijd en zat in conflict met zijn broer die mede eigenaar is. Hij wilt zijn deel, onlangs zag ik zijn broer foto's van de gevels nemen, ongeveer 2 weken geleden. Daarom dachten wij in het begin dat dit het enige probleem was. Wij wonen hier sinds verleden jaar begin mei, en lieten ons ander adres staan in dezelfde straat, 22 nr's verder. Tot er in de maand december me iets te veel werdt, brand-familiale verzekering, tenslotte dat ander huis zou eens of anders toch verhuurd of verkocht worden. Heb ons nieuw adres dus hier laten inschrijven, conflict met zijn broer of niet. Hij moet maar verder zien dacht ik nog. 14 Januari wisten we pas wat de oorzaak was, dus opslagplaats en conflict met zijn broer. En wat zou dit ons kosten ? De 4de maand betalen wij 250 euro voor hier, en 1100 euro voor ons nieuw huis. Er zijn nog kosten en nog een tijdje voor het nieuw huis. Zonder de andere maandelijke kosten die er steeds zullen zijn. Vriendelijke groeten,

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 okt 2009 18:05

Als de eigenaar u daar weg wil - zal hij toch naar de rechter moeten stappen gezien het uw woning is - ook al ben je daar niet ingeschreven.
Ik weet het heel ingewikkeld - ik heb ergens anders wat uitleg gegeven.
Los van alle wetgevingen zal dat niet zo gemakkelijk gaan bij de rechter gezien u HUUR betaalt - dus u bent geen kraker.
Dan is er een contract met alle gevolgen vandien.
Zeker als het nog maar enkele maanden is gaat he verhuurder u daar niet uitkrijgen gelet op termijnen die moeten gerespecteerd worden.

Voor de rest een deurwaarder treedt op als gerechtsdeurwaarder met een beschikking van vonnis.
Voor de rest is het zoals vandebos zei.
Geen vonnis dus ook geen bijzondere bevoegdheid en dus buitenblijven.

Terug naar “Andere”