domiciliering in tweede verblijf

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

domiciliering in tweede verblijf

#1 , 23 sep 2009 20:29

Mijn zoon heeft een nieuwe betrekking in een regio waar ik over een tweede verblijf beschik. Hij zal daar voor langere duur zijn intrek nemen en zich op dat adres laten domiciliëren.
Mijn echtgenote en ikzelf zullen de woning ook verder blijven gebruiken als buitenverblijf, op dezelfde wijze zoals we dat tot nog toe deden. We zullen dus alle taksen, lasten, verzekering, nutsvoorzieningen, enz, enz. blijven betalen zoals voorheen. Mijn zoon moet ook geen huur betalen, er is dus ook geen huurkontrakt.
Ik veronderstel dat deze oplossing geen administratieve problemen zal veroorzaken of kijk ik iets over het hoofd?

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 okt 2009 17:59

Als uw zoon daar ingeschreven wordt - ( zolang geen recreatiegebied of zo) kan dat perfect.
Vervalt op dat ogenblik de taks 2de verblijf.
Op zijn zijn belastingsbrief zal nu de gemeentelijke taks staan van zijn nieuwe woonplaats.

Uw zoon/eigenaar moeten wel verzekerd zijn wegens brand - lees eventjes na hoe het zit met familie die vast woont maar niet huurt. Best eventjes navragen

roharro
Topic Starter

#3 , 02 okt 2009 19:06

Bedankt voor de opmerkingen. Financieel is het voor mij een neutrale operatie aangezien de gemeente in kwestie me nooit een belasting op tweede verblijf heeft aangerekend. Vermoedelijk heffen (nog) niet alle gemeenten zo een belasting, ofwel zijn ze mij vergeten!

Reclame

Terug naar “Andere”