domicilie

tmor
Topic Starter

domicilie

#1 , 22 sep 2009 01:53

1)ik zit met volgende vraag. mijn schoonouders gaan verhuizen naar buitenland maar hun adres willen ze bij mij thuis zetten.we zijn een gezin die met beide gaat werken en 2 klein kinderen in huis.welke rechten verlies ik op mijn huis ? wat hebben mijn schoonouders te zeggen over mijn woning? mag ik weigeren om hem bij mij te laten slapen (omdat ik niet wil dat ze bij mij in huis zitten) wat verlies ik of win ik (zoals k.i. , personenbelasting enz...)wie weet hier raad mee ?

2)wanneer mijn schoonouders hun adres bij mij zetten en zij in het buitenland zitten ,moet ik dit aangeven aan belastingen ? en moet ik meer belasting hierop betalen ?
Hoe zit het met de k.i. ?

3)welk recht hebben mijn schoonouders over mijn huis wanneer ik hun domicilie bij mij thuis neem en zij in het buitenland gaan wonen ?
welk recht verlies of win ik ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 22 sep 2009 10:49

Ik heb uw 3 verschillende berichten, in 3 verschillende subfora, omtrent 'domicilie' in één bericht geplaatst!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2009 19:26

In een aantal gevallen kan men een referentieadres laten nemen door mensen op uw adres.
Als mensen om beroepsredenen naar het buitenland gaan of tijdelijk kan zulks ook vermeld worden KB bevokingsregister 160792 art 18

Als zij echt verhuizen met have en goed wordt men uitgeschreven

Als men mensen bij u laat inschrijven
1- kwartieragent gaat na of men er wel woont en of men er wel met zoveel mensen kan wonen. Bij twijfel of oproblemen zal gemeente en woononderzoek gelasten
2- men is bij u ingeschreven dan gaat alle officiële post op dit adres toekomen ook de betekeningen van een deurwaarder en alle vonnissen en belastingsbrieven.
Bij problemen staat zeker uw inboedel borg voor betaling en kan deze worden in beslaggenomen.
belasting --- ze wonen dus alle elementen van samenwonen of niet kunnen gebruikt worden.
Tot vaststaat dat er fraude is gepleegd natuurlijk en dan er een correctioneel strafdossier worden geopend - schoonouders ambtelijk geschrapt en SIS kaart geblokkeerd. Betrokkenen worden dan ook gesignaleerd als ' op te sporen en te horen'
3-gezien ze daar wonen kan u ze niet buitenzetten dan mits een gerechterlijk bevel (vonnis) - mocht er onenigheid zijn

Reclame

Terug naar “Andere”