Lang verhaal kort: Ik heb een woning dat grenst aan een weide. De weide zou in agrarisch gebied liggen, maar een deel van de oppervlakte (grenzend aan mijn perceel) is blijkbaar ook ingekleurd als "Woongebied met landelijk karakter". Het gaat om een strook van ongeveer 6 meter breed.
Personen binnen de gemeente vertellen mij dat dat perceel eigenlijk nooit bebouwd zou kunnen worden. Niemand geeft mij 100% uitsluitsel, daarom vraag ik mij af of er een manier is om dat schriftelijk bevestigd te krijgen vanuit de gemeente en of dat überhaupt een juridische waarde zou hebben. Heeft iemand hier een idee van of ooit al een gelijkaardige situatie gezien, gehoord...?
Context:
- Ik probeer met enige voorzichtigheid over dit onderwerp te gaan en niet teveel details weer te geven over deze heel specifieke situatie.
- De vrouw van de eigenaar werkt zelf op de gemeente.
- Er gaan geruchten de ronde dat de eigenaar er graag bouwgrond van zou willen maken.
- Er liggen nog geen nutsvoorzieningen aan het perceel met weiland / woongebied.
- Er zijn nog cruciale details die ik voorlopig niet wil delen, gezien de eigenaar al dreigde met een bepaalde actie... Voorlopig lijkt me dat echter niet de grootste bekommernis (blaffende honden...).