art. 870 gerw. hij die een zaak beweert moet het bewijs leveren .
Dat wil zeggen dat buren u ook niet mogen storen -- zeker als die storing ...stalking wordt dus het regelmatig lastig vallen
Je kan daarvoor klacht indienen ... duidelijk vermelden dat je klacht wil doen en je zich buirgerlijk partij stelt.
Stalking is een van de weinige echte klachtmisdrijven die enkel vervolgd worden als er een duidelijke wilsuiting van de klager is.
voor mijn part hangt staat of ligt die de hele dag op den oprit.art. 870 gerw. hij die een zaak beweert moet het bewijs leveren .
Dat wil zeggen dat buren u ook niet mogen storen -- zeker als die storing ...stalking wordt dus het regelmatig lastig vallen
Je kan daarvoor klacht indienen ... duidelijk vermelden dat je klacht wil doen en je zich buirgerlijk partij stelt.
Stalking is een van de weinige echte klachtmisdrijven die enkel vervolgd worden als er een duidelijke wilsuiting van de klager is.
indien men het niet kan bewijzen geven zij de buurman wel een bewijs voor laster en eerroof . hou er rekening mee dat dergelijke mensen gewoonlijk geniaal zijn in het spelen van slachtoffer en hieraan nog eens een flinke cent verdienen .
en wat verbied hun een ganse dag in hun tuin of oprit te staan ?
en weet je ongeveer hoeveel zo'n burgerlijke partij stelling gaat kosten ?
ik laat dergerlijk advies liever over aan een jurist die hebben de nodige ervaring .bij mijn weten is een klacht bij de politie gratis - ook de vermelding dat u zich burgerlijk partij stelt. Voor stalking wel uitdrukkelijk vermelden dat je klacht indient.
Stalking is een strafbaar feit - uiteraard ga je dat doen NADAT er voldoende elementen zijn.
Hoe verzamel je zelf bewijs. -1 de tussenkomsten van de politie die resulteren in een melding ( geen vaststelling) - melding ( buren klagen maar alles blijkt in orde te zijn) - PV van strafbare vaststellingen.
2- koop een digitaal of analoog dicteerapparaat. Neem hun gesprekken(roepen en tieren) op. Dit is wettelijk bewijs en kan voor de rechtbank gebruikt worden. Als tegenpartij bij de politie verklaring moet afleggen alles ontkennen en dan met zo'n aantal teksten geconfronteerd worden ... dan wordt het heel moeilijk.
Dit is de strafrechtelijke procedure ...
-
http://politie.antwerpen.be/Slachtoffer ... elling.pdfper toeval weet ik nogal goed waar ik het over heb.
1 - wat de burgerlijke partijstelling betreft