Eind januari heb ik mijn appartement verkocht.
Blijkbaar is er bij het verdelen van het geld iets grondig fout gegaan. Ik heb van de notaris van de koper een cheque gehad van +/- 80.000 EUR en van mijn notaris een cheque van +/- 5.000 EUR. Die laatste cheque was nog een overschot van het voorschot dat de koper bij het tekenen van de compromis had betaald.
Herhaaldelijk heb ik aan notaris de notaris van de koper gevraagd of al dat geld voor mij was, ik vond het redelijk veel. Ik moest mij geen zorgen maken, al dat geld was voor mij. Met de bank was alles in orde en alle kosten waren al van het bedrag afgehouden. Ik heb mij daar verder geen vragen bij gesteld, hij is tenslotte notaris....
Bij de bank bleek dat de notaris van de koper mijn overbruggingskrediet niet had betaald (+/-68.000 EUR). Een foutje van de notaris van de koper. Nu blijkt dat de notaris van de koper ook nog eens een teveel van +/-5.000 EUR heeft betaald. De beide notarissen hebben mij het voorschot van de compromis uitbetaald. Nochtans had de notaris van de koper dit nooit ontvangen. Wederom een foutje van de notaris van de koper.
Nu eist de notaris van de koper zijn geld terug en dreigt hij met het opstarten van een rechterlijke procedure ... maar ik beschik over een getekend exemplaar (door alle partijen) dat de uiteenrekening omvat en daaruit blijkt dat hij idd. deze bedragen heeft betaald.
Nu vind ik het een beetje grof dat hij direct met een rechterlijke procedure dreigt waaruit ik enkel concludeer dat hij me wil overbluffen met grote woorden/daden. Dit alles terwijl ik hem destijds tot 3 maal toe had gevraagd of deze uiteenzetting in orde was en hij mijn laatste vraag beantwoordde met "wie is er hier notaris".
Heeft hij een poot om op te staan? Tenslotte kan elke persoon die een ambt/job/... uitoefent een vergissing maken MAAR hij heeft zelf de opsplitsing berekend, ik heb hem meermaals gewezen op het feit dat het bedrag zo groot was EN tot slot van rekening zijn we beiden akkoord gegaan met een opsplitsing en hebben we dit beiden ondertekend