overlast

martine
Topic Starter

overlast

#1 , 19 mar 2009 17:32

geachte,
sederd 20 jaar wonen we als eigenaar in een appartements gebouw met 12 app.
in één van deze woond een bewoner die zich gedurende ongeveer 25 jaar dat hij daar woond met idereen in ruzie ligt.
mij valt hij ook altijd lastig met door naar de syndicus brieven te sturen die niet met de waarheid over éénstemmen.
nu is de volgende klacht weer doorgestuurt naar de syndicus.
persoon beweerd dat mijn hond dagelijks heel de dag ligt te blaffen
doch zijn er eigenaars medebewoners die dit tegenspreken.
hij zegt dan ook dat hij overlast heeft van het geblaf ??

daar mijn echtgenote wegens medishe redenen een keer of drie per week weg moet voor verzorging is het vanzelfsprekend dat mijn hondje een uurtje alleen zit,en dit max. 3 uur per dag en dan wel eens kan blaffen wat ik niet ontken .

kan dit als overlast worden bekeken.
en wat kan ik juridish beginnen tegen deze persoon,ik bedoel is het haalbaar via de rechtbank en niet via de vrede rechter,want ik ben die provocaties meer dan beu.

ik heb de nodige bewijzen en getuigen van verschillende feiten die hier al gebeurt zijn met deze persoon en niet alleen tegen mij.

hartelijk bedankt

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 19 mar 2009 17:55

Kwestie is hoever u en de andere "gepeste" bewoners willen gaan en welke bewijzen u heeft.

Willen de andere bewoners mee getuigen?

Heeft u de steun van uw syndicus?

Kijk, als jullie effectief een aantal loeiharde bewijzen hebben dat hij iedereen in het gebouw het leven zuur maakt werk dan in stappen.

- schrijf gezamenlijk naar de syndicus. Maak hierin duidelijk dat dit pestgedrag van deze bewoner dient te stoppen, dat het tot zijn takenpakket behoort ervoor te zorgen dat iedereen in zo groot mogelijke vrede van zijn woning kan genieten. Maak duidelijk aan de syndicus dat indien hij niet ingrijpt dit wel eens afgerekend kan worden op de volgend e AV. Niet dreigen, gewoon beleefd en vriendelijk enkele feiten des levens duidelijk maken. De syndicus bezit eveneens een lijst met de 10.000sten die de ondetekenaars van die brief vertegenwoordigen.

- laat de huurders onder jullie hun verhuurders aanschrijven. Maak hierin duidelijk dat langzaam maar zeker het leven in het gebouw voor hen onmogelijk wordt en dat als er niet een oplossing wordt gevonden ze verplicht zullen zijn naar een andere woonst uit te kijken. (je verbindt je natuurlijk tot niets) Verzoek hen in te grijpen via ... de syndicus. Lever natuurlijk bewijzen aan..

indien deze dingen niet helpen kunnen jullie je organiseren, alle bewijzen verzamelen en in groep naar het vredegerecht stappen. Eerst in verzoening uiteraard...

Reclame

Terug naar “Andere”