syndicus : afrekening spaarrekening bij verkoop

dries2910
Topic Starter

syndicus : afrekening spaarrekening bij verkoop

#1 , 06 mar 2009 13:58

Ik ben mede-eigenaar syndicus.

Op de laatste AV (december 2008) heeft de AV de beslist om de gemeenschappelijke delen van de inkom en trappenhal te laten verven, voor deze werken zijn de prijsvragen nog lopende.
Intussen zal deze maand een verkocht appartement beschreven worden en moet ik de afrekening van de eigenaar maken.

Mijn vraag is :

is het correct om bij de afrekening van het spaartegoed van verkopende eigenaar, met de kostprijs van de goedgekeurde maar nog niet uitgevoerde werken, geen rekening te houden en de nieuwe eigenaar dus het volledige spaartegoed aan de oude eigenaar moet vergoeden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 mar 2009 14:09

U dient deze werken te vermelden op de informatie aanvraag van de notaris die de verkoopsacte opmaakt. ( werken waarvan de uitvoering is gepland na de verkoop, dus ook op zijn minst een deel van de betaling ervan.)

Ik dacht dat het dan aan beide partijen onderling is om uit te maken wie de kosten zal dragen.

Uiteindelijk kan de oude eigenaar niet de kosten gaan dragenvan werken waar hij nooit het genot van zal hebben.

Bovendien maak ik uit uw post op dat pas op de volgende vergadering de eigenaars zullen kiezen wie de werken mag uitvoeren? Dan zal die nieuwe eigenaar dus mee kunnen kiezen..

Reclame

Terug naar “Andere”