Vraag ivm hypothecaire lening en schuldsaldoverzekering ING

xyper
Topic Starter

Vraag ivm hypothecaire lening en schuldsaldoverzekering ING

#1 , 01 jan 2009 16:31

Ik weet niet of ik hier in de juiste rubriek publiceer maar ik heb (alweer) een probleem met ING: :oops:

- in 1998 leenden we (toen) 3.500.000 BEF voor een nieuwe woning bij AXA. Het betrof een lening op 20 jaar met vaste rentevoet.

- een paar jaar later hebben we een herziening aangevraagd bij AXA waarbij we voor een ietsje (paar euro) hogere aflossing 1.000.000 BEF meer hadden. Hiervoor werd een tweede akte opgesteld. Dus eentje voor 3.500.000 BEF en eentje voor 1.000.000 BEF.

- in 2005 zijn we overgegaan naar ING, wat ons toch een besparing over de (toen) resterende looptijd van 13 jaar 12.500 euro opleverde.
Dit is een kredietopening. Het zijn nog steeds 2 aktes.
We betalen maandelijks aan vaste rentevoet 750 euro voor het resterend bedrag. In 2018 zal de kredietopening aflopen.

Ik ben misnoegd over het volgende:
- onze brandverzekering is verplicht bij hen, ik heb ze proberen te verplaatsen maar kreeg een telefoontje dat de lening maandelijks 30 euro meer zou kosten.
- we hadden een schuldsaldo sinds 1998 bij AXA. Deze hebben we laten overzetten naar ing aan 50/50%. Nu blijkt dat we deze jaarlijks moeten betalen tot 2018 !!!! :twisted: :twisted:
Ik heb toch altijd gehoord dat schuldsaldo's aflopen na 12 à 13 jaar?
Dit zou me toch extra (500 euro per jaar ongeveer) 3500 euro kosten op de hele looptijd...

Ik ben nu aan het denken om over te gaan naar een andere bank binnen de x maanden...

Is het normaal dat een schuldsaldo 20 jaar loopt? :?:
Heeft iemand tips over andere banken?

Alvast bedankt !
En de beste wensen voor 2009 !

PS Zou het interessant zijn om voor die 10 jaar nog over te gaan naar een degressieve lening? (het maandbedrag is toch niet zo hoog)
Is dat nog interessant? Ook naar de belastingaftrek toe?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding