Ik ben recent verhuisd naar een nieuw aangekochte woning en heb daartoe mijn oude woning verkocht. Ik heb dus een overbruggingskrediet wat afgelost wordt zodra mijn oude woning verkocht is.
Er werd vrij snel een koper gevonden. In het compromis staat dat de akte moet verleden worden ten laatste op 26/12/2019.
Er werd afgesproken voor het ondertekenen op 19/12.
Echter, op 18/12 werd ik door mijn notaris opgebeld dat het verlijden van de akte even wordt uitgesteld.
De koper is in echtscheiding en moet nog een document bezorgen dat zij en haar man niet op hetzelfde krediet staan (of zoiets, ik begrijp het niet goed)
Er werd mij verteld dat de vertraging maar kort zou zijn en dat alles snel opgelost zou zijn.
Echter, ondertussen blijft men maar uitstellen en uitstellen en tot op heden heb ik nog steeds geen idee wanneer de akte overleden wordt.
Men wacht blijkbaar nog steeds op dat bewuste document.
Ondertussen blijft mijn overbruggingskrediet wel langer lopen dan verwacht. Kan ik van de koper enige tegemoetkoming hieromtrent eisen?
Moet ik wachten of de compromis laten ontbinden?
Hoe zit het dan met de registratierechten? Want blijkbaar moet een compromis binnen de 4 maand geregistreerd worden omwille van registratierechten die moeten betaald worden. Dit is niet gebeurd. Ik heb begrepen dat dit eigenlijk door de koper moet gedaan worden, maar dat men ook bij mij kan komen aankloppen voor het betalen van de boete.
Ik weet het even niet meer, maar kom ondertussen wel krap bij kas te zitten.