Hoogdringendheid wordt daarbij wel vaker afgewezenvoorlopig voor een voetpad geloof ik, op termijn ook een fietspad
Bedankt ik ga me hier eens in verdiepen. Aan dat argument had ik zelf nog niet gedacht met name dat ze al jaar en dag hierover aan het nadenken zijn, en dan plots is het hoogdringend. Daarenboven te weten dat ze momenteel geen budget / concrete plannen hebben om alles en iedereen te onteigenen en de volledige weg her aan te leggen.Hoogdringendheid wordt daarbij wel vaker afgewezenvoorlopig voor een voetpad geloof ik, op termijn ook een fietspad
Weg en plannen/ideeën heraanleg zijn er vaak jàren, dan wordt plots "hoogdringendheid" ingeroepen voor onteigening.
Dat is onzin natuurlijk - normale onteigeningsprocedure diende dan gevolgd.
Zoek even op N10 / Aarschotsesteenweg / Lier / Fietspad
Vraag is of zoiets ook in uw geval kan opgaan.
Al zie ik niet in hoe men "hoogdringendheid" gaat inroepen terwijl u nog niet eens duidelijkheid heeft over wat men van plan is.
Noodzaak van onteigening wordt ook wel eens betwist, maar dat is veel lastiger.
Ook in Lier is uiteindelijk onteigend - maar via normale procedure.
Keuzes van AWV en/of gemeenten zijn vaak bizar ...
Momenteel althans wel met name er zijn geen concrete plannen voor heel de straat. Er zijn trouwens mensen in de straat al onteigend jaren geleden, en hier is verder niets meegedaan. Die mensen hebben nu enkel zware overlast en hun stuk grond wordt nu als de lokale parking aanzien.Dat voetpad/fietspad wordt niet enkel voor uw deur aangelegd maar meer dan waarschijnlijk in de hele straat; en mogelijks zelfs nog verder. De onteigende partij bekijkt langs welke kant van de straat dat het minst zal kosten aan onteigeningskosten, en blijkbaar is dat aan uw kant. Pech dus. Je kan dat proberen een aantal maanden/jaren te blokkeren, maar dat is dan weer juist de reden waarom het zo lang duurt in ons landje om een fietspad aangelegd te krijgen.![]()
Dan is er duidelijk geen hoogdringendheid.Momenteel althans wel met name er zijn geen concrete plannen voor heel de straat. Er zijn trouwens mensen in de straat al onteigend jaren geleden, en hier is verder niets meegedaan.
De wegen van AWV zijn ondoorgrondelijk ...Ik begrijp wat je zegt over minder kosten, maar ik begrijp niet hoe hier concreet een vlak stukje grond (van de overbuur) gelijk met de straat duurder uitvalt dan een af te graven talud om die tot op straatniveau te brengen, alsook de bomen erop te kappen etc.
Komt vooral door de houding van AWVJe kan dat proberen een aantal maanden/jaren te blokkeren, maar dat is dan weer juist de reden waarom het zo lang duurt in ons landje om een fietspad aangelegd te krijgen.