Wij hebben van mijn vader die overleden is drie jaar geleden een stuk bouwgrond geërfd.
Tegen deze bouwgrond ligt een oprit van een huis . De oprit van deze woning is gescheiden van onze bouwgrond door betonnen schutsels van een 1 meter hoog.Blijkbaar heeft de vorige eigenaar van deze woning deze schutsels vanaf het midden van de oprit tot aan de straatkant ( over een lengte van een 5 meter ) schuin verplaatst om zo beter op zijn oprit te kunnen rijden. Maw de schutsels staan vanaf een bepaald punt op onze bouwgrond. Dit is voor ons zeer nadelig omdat als er op onze bouwgrond gebouwd gaat worden de oprit hiervan ook net aan deze kant van die schutsels ligt. Dus minder oprit voor ons.
De eigenaar van die woning( die dus ook de schutsels verplaatst heeft) is 6jaar geleden overleden ( dus voor mijn vader) en ondertussen woont zijn zoon al enige jaren in die woning. Wij hebben de zoon die nu in die woning woont hierover aangesproken. Deze beweerd dat wij dit nimmer kunnen veranderen alvast hij zegt dat de gemeente dit beweerd en zegt ook dat de buren kunnen getuigen dat die situatie daar al jaren zo is. Ik betwijfel of mijn vader daar ooit de goedkeuring voor gegeven heeft maar het zou natuurlijk kunnen van wel.
Ik heb wel een opmetingsplan van de gemeente gevonden van 1996 zie link onder daar staat bij afsluiting dus de schutsels zoals ze nu geplaatst zijn ( dus verzet).
Ik heb ook nog een plannetje van het kadastraal plan en daar stat geen lijn zoals bij afsluiting dus maar de situatie zoals ze was zonder verplaatsing schutsels en deze dateert van 2000. Dus op dit plan staat de situatie zoals ze was zonder verplaatsing schutsels.
Hier de link naar plannetje van 1996 u ziet duidelijk hoe de lijn bij vermelding afsluiting dus hoe de schutsels verplaatst zijn.
https://www.mupload.nl/img/59adxsdu.jpg
Wij hebben geen documenten gevonden dat het afgesproken was dat de schutsels mochten verplaatst worden. Maar in hoeverre weegt een verklaring van de buren door als deze beweren dat de schutsels er al zolang stonden?
Wij willen de situatie zoals ze bij aankoop van dat stuk was terug te herstellen dus schutsels weg.
Graag raad?
Dank U