domiciliering = samenwonen?

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: domiciliering = samenwonen?

#61 , 20 jul 2010 09:07

Zucht. Laatste reactie, je trekt toch maar alles in het belachelijke.

Dus als iemand me dagelijks komt bezoeken, MIJN eten opeet, MIJN drank opdrinkt, gebruik maakt van MIJN sofa om te slapen en MIJN living om in te verblijven, dan vindt U het normaal dat ik minder inkomen krijg omdat IK samenwoon en daar voordeel uit haal? Want als ik eis dat die persoon voor zijn eigen onkosten moet instaan, dan woon ik volgens U zéker samen.
Begrijp ik u goed zo?
ja. Gezien je samen-woont word je veronderstelt daar voordeel uit te halen. Wil je dit niet, dan moet je hem niet laten samenwonen.
(ik noteer alvast dat u samenwoont met uw baas want die betaalt u voor uw diensten, als ik vind dat iemand moet betalen om zijn strijk te laten doen (niet zozeer aan mijzelf, maar aan de persoon die de strijk uitvoert) dan woon IK ermee samen?
Was het laat toen u dit schreef?
mijn baas komt niet slapen bij me thuis. Juridisch zou ik zelfs niet weten wie mijn baas is.
:lol: u bent echt grappig. Een waterfactuur kan enkel bewijzen dat er NIEMAND woont (geen verbruik), bij gering verbruik kan er ook een vuilaard wonen of een milieuactivist die water uitspaart, een waterfactuur kan nooit bewijzen dat er twee of drie personen dagelijks douchen.
En ik vind het nog grappiger dat als het aan U ligt, ik zelfs moet gaan BEWIJZEN dat ik alleen woon! Als de minnaar van mijn buurvrouw dagelijks zijn auto voor mijn deur parkeert en ik met dit weer driemaal daags douche dan woon ik volgens jou samen met de minnaar van de buurvrouw? goed zo! het wordt hoe langer hoe gekker.
zoals gezegd: de RVA doet vaststellingen. Een daarvan is de auto in de buurt. De RVA zal je niet enkel op basis daarvan of enkel op basis van de auto én de waterfactuur beschouwen als samenwonende, maar wel combinatie met andere zaken. Dit kan o.a. zijn vaststellingen dat uw partner elke ochtend rond hetzelfde uur vertrekt naar het werk vanaf jouw woonplaats.
mijn vriendin heeft een LAT relatie. van maandag tot donderdag gaat zij naar hem op bezoek (ze betaalt niks) en van vrijdag tot zondag komt hij naar haar op bezoek (hij betaalt niks). Ze gebruiken wel twee verschillende slaapkamers want hij snurkt. Zo, nu ben je ook content: ze wonen niet samen: ze leven Apart (ieder in hun eigen huis) Together (zo komen bij mekaar op bezoek).
ze leven niet apart, gezien ze bij elkaar verblijven en samen slapen in dezelfde 2 huizen. Of het nu 1 bed is of 2 aparte bedden maakt niet uit.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Topic Starter

#62 , 20 jul 2010 09:12

Gezien de grens geen 1350 euro is (verre van), zal je van een kale reis terugkeren.
Voor invaliditeitsuitkeringen IS de grens 1350 euro.

Ik weet waarover ik praat: ik bén arbeidsongeschikt en ontvang een vervangingsinkomen. Mijn vraag betrof de criteria waarom ik zou "samenwonend" zijn. blijkbaar zijn die er niet behalve degene die Demoor gegeven heeft.

Maar het perspectief van een inwonende huishoudhulp biedt een heleboel voordelen. Daar had ik voordien niet bij stilgestaan. Ik moet er enkel op letten dat die persoon een maximaal inkomen heeft van 1350euro. (Raar: zou het geen overtreding van de wet op de privacy zijn om aan iemand zomaar te vragen wat zijn maandelijks inkomen is? - nochtans moet ik dat weten vooraleer ik die persoon kan toelaten om in mijn woonst te verblijven.) Het zou nochtans een oplossing zijn voor alleenstaande gepensionneerden of werklozen die amper nog hun huur kunnen betalen van hun klein pensioentje.
Gezien je samen-woont word je veronderstelt daar voordeel uit te halen. Wil je dit niet, dan moet je hem niet laten samenwonen.
u draait de zaken om: ik zeg toch steeds dat ik niet samenwoonde! ik kreeg BEZOEK. Aan een gast vraag je toch geen deelname in de woonkosten?
je trekt toch maar alles in het belachelijke.
Ik toon toch gewoon wat de gevolgen zijn van UW redenering.

Vandebos

#63 , 20 jul 2010 09:46

Erop gelet dat deze discussie dermate in cirkeltjes begint te draaien dat zelfs mijn scherm er problemen mee krijgt, wordt deze draad afgesloten.

Reclame

Terug naar “Andere”