Vocht en schimmels

anarchosyndicalist21
Topic Starter

Vocht en schimmels

#1 , 30 aug 2010 09:06

Beste forum,

Mijn ouders leven in een app. waar in bijna elke kamer vochtplekken zitten vanwege de trieste isolatie aan de ramen.
Met een strenge winter zit het ijs aan de binnenkant van het raam en dit word pas 2012 in orde gemaakt.
Bovendien heeft de huisbaas enkel-glas in zijn app. blok en is hij niet van plan dit van de ene op de andere moment in orde te maken. (oorzaak energieverlies + schimmels = toch meer dan genoeg reden)
Graag zou ik van jullie raad krijgen over hoe ik het beste de huisbaas omzet tot daden.

Hartelijk dank voor u tijd.

(als u het wetboek raadpleegt, zou u misschien ook de art nummers kunnen vermelden zodat ik het zelf ook kan nakijken.)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 30 aug 2010 09:56

Voor het vocht en de schimmel kan u eventueel de woningdienst contacteren via stedenbouw van uw gemeente of via de contactgegevens die u terugvindt in de folder in onderschrift.

Er is geen enkele wetgeving die de verhuurder verplicht om dubbel glas te plaatsen in zijn panden.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2010 10:23

Veel schimmels worden veroorzaakt door de bewoners zelf, door bvb niet voldoende, of zelfs NOOIT te verluchten.
Heb tijdens mijn professonele loopbaan tietallen slaapkamers gezien met schimmel in de hoeken. Bewoners stapten naar de vrederechter, expert kwam terplaatse en toen bleek dat er dikke pakken spinneweggen hingen rond de ramen, de raamvleugels plakten zelf toe van het vuil. Een bewijs dat deze al jaren niet meer waren opengeweest. Kan kan wel raden wie verantwoordelijk werd gesteld voor de schimmels.

Reclame

Terug naar “Andere”