Betalingen Syndicus....

zaskar72
Topic Starter

Betalingen Syndicus....

#1 , 21 aug 2010 15:32

Ik wou graag iets weten i.v.m. betalingen aan de syndicus...

Ik woon sinds 09/2006 in een app dat beheerd wordt door een syndicus.
Buiten het feit dat je die niet ziet of hoort buiten opde jaarlijkse alg. vergadering is dat best nog een goede mens.

Nu moet je als eigenaar maandelijks een bedrag betalen aan je syndicus. Voor mij is dat 80€.
Dat heb ik ook altijd gedaan maar door omstandigheden is die automatische betaling gestopt vermoed ik want ik kan bij mijn bankafschriften nergens iets terug vinden iedere maand van een betaling naar hem.
Resultaat in ontving bij het verslag van de jaarlijkse vergadering, waarop ik niet aanwezig kon zijn, een brief met een som 500 € op die ik diende te betalen. Ik mailde hem met de vraag waarom ik dat bedrag moest betalen. Gezien op het verslag in de tabellen alle getallen POS waren achter mijn naam ( bij anderen was dat niet zo) en het allerlaatste getal was ook POS wat betekend dat ik niet in de schuld sta bij de syndicus.
Ik kreeg nu bijna 5 maanden later nog steeds geen antwoord op die mail of nog geen herinnering om te betalen.

Ik laat de zaak voorlopig rusten..omdat ik het ook niet meer weet wat gedaan.

Maar stel dat ik hem maandelijks die 80€ niet meer betaal door bovenvermlde oorzaak,
en stel dat hij toch elke maand noteerd dat ik wel die 80€ heb betaald,
kan hij met terugwerkende kracht dat die som opeisentot op heden? En zo ja tot hoever mag hij terug gaan? 3mnd? 6mnd? 1j?...??

indien er iemand mij advies kan geven of meer info wenst over deze kwestie ben ik steeds bereikbaar .

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 23 aug 2010 09:16

Ik ga ervan uit dat ‘Nu moet je als eigenaar maandelijks een bedrag betalen aan je syndicus‘ vastligt in zijn contract met de Vereniging van medeëigenaars,dat door de algemene vergadering werd goedgekeurd.

“Art.2277.Termijnen van...en,in het algemeen,al hetgeen betaalbaar is bij het jaar of bij kortere termijnen;verjaren door verloop van vijf jaren.”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

FrankV

#3 , 23 aug 2010 15:49

Dat u een syndicus slechts 1 keer per jaar ziet is ... normaal. :lol:
Dat uw syndicus niet antwoordt op uw e-mails is ... normaal. :lol:

Uw verloren bankafschriften kunt u terug opvragen bij bankkantoor.

U kunt uw syndicus een aangetekend briefje schrijven.
Wel in die brief een duidelijke vraag stellen ... niet te moeilijk natuurlijk :lol:
En een termijn waarbinnen hij moet antwoorden ... niet te lang natuurlijk :lol:

j. de moor gaat ervan uit dat de syndicus een geschreven contract heeft ... normaal niet :lol:

Sorry, maar ik had net een uur geleden de syndicus van ons gebouw aan de lijn.
U begrijpt wellicht dat ik het was die hem had gebeld, omdat hij niet heeft geanwoord op
10 e-mails, 4 brieven, 2 brieven van mijn advocaat

Ik zit hier op dit forum om ... even uit te blazen van het schrijven van mijn klachtenbriefje
naar de juridisch assessor van Uitvoerende Kamer van het BIV. :D
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Reclame

Vandebos

#4 , 23 aug 2010 15:57

Hopelijk heeft jouw klachtenbrief meer effect dan deze van de meeste anderen..

FrankV

#5 , 26 aug 2010 00:42

Hopelijk heeft jouw klachtenbrief meer effect dan deze van de meeste anderen..
Ik denk het wel. :D
Ik heb alvast van het BIV het verweerschrift van de syndicus ontvangen, waarop ik 2 weken de tijd heb om op te antwoorden.
Ze zullen daar weer blij bij het BIV, als er nu een nieuwe klacht binnenkomt over dezelfde syndicus. :D
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Terug naar “Andere”