Meerdere eigenaars bouwgrond

Sven P
Topic Starter

Meerdere eigenaars bouwgrond

#1 , 15 aug 2010 11:22

Mijn grootouders hadden een bouwgrond in hun bezit die na hun dood is verdeeld over hun drie kinderen (elk voor een derde deel). Mijn vader zou de grond graag verkopen, maar de andere twee eigenaars zijn hier niet meteen voor te vinden (de grond wordt 'gebruikt' door een van de kinderen van een van deze eigenaars nadat die het naburige huis heeft gekocht).

Is er een manier om de overige twee eigenaars te verplichten het deel van mijn vader over te kopen of om er op een andere manier geld voor te krijgen (buiten dan door een externe koper te zoeken voor zijn derde deel, wat een onmogelijke opdracht zou blijken)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 aug 2010 11:44

Niemand kan verplicht worden in onverdeeldheid te leven. U zal middels de rechtbank van eerste aanleg een geding tot openbare verkoop dienen op te starten. Dan wordt het stuk grond in zijn geheel verkocht en de opbrenst verdeeld over de broers.

Reclame

Terug naar “Andere”