Ik hoop dat ik langs deze weg wat meer informatie kan krijgen want zelf weet ik niet meer goed wat ik nog mag en kan doen.
Ik ben ongeveer 6 maanden geleden in een huurwoning ingetrokken. Na enkele maanden waren er al een aantal zwarte plekken
onder het behang aanwezig die alleen maar groter werden.
Ik heb de huisbaas verschillende keren gecontacteerd en hij had altijd een of ander excuus omtrent dit probleem.
Bij het zelf weghalen van een stukje behangpapier, was het meteen duidelijk dat de muren vochtig waren en er zwarte schimmel op de
muren groeiden.
De huisbaas heeft de plekken behandeld, maar ze komen steeds terug. We hebben voorgesteld om de muren te laten injecteren met een
product (speciaal tegen vocht), maar daar was hij niet voor te vinden (kost te duur).
We hebben nu een aangetekende zending opgestuurd waarin we de huurovereenkomst opzeggen omdat de huurwoning niet voldoet aan de basisnormen. Normaal loopt ons contract voor een jaar, waarbij we om het jaar kunnen verlengen. Als we uit de woning gaan, zouden we er dan 10 maand gewoond hebben.
Ondertussen zijn we volop op zoek naar een nieuwe woning/appartement. Mogen we ondertussen al een ander contract tekenen, terwijl we nog
steeds geen nieuws hebben van de verhuurder? Want als hij niet akkoord gaat, vragen we ons af welke stappen we dan nog kunnen ondernemen...?
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen...
met vriendelijke groeten