Juist hetzelfde meegemaakt en wel en sleutel gekregen! In mijn geval was het onze extra garage waar de camper stond waar ik ten alle tijde doorgang moest voor hebben wegens zo beschreven in de akte. Die servitude weg was trouwens voor nog en derde eigenaar die er 2 garages had staan.
Wat wel een probleem was is dat degene die de poort laten plaatsen had op deze erftdiensbaarheid weg ook continu auto's te koop zetten en dan doodleuk een ganse dag op cafe ging.
Toen ik mijn camper eens nodig had en hij WEER niet thuis was om de auto's te verplaatsen en hij hiervoor ook niet wou afkomen heb ik de politie laten komen. Deze wisten mij doodleuk te vertellen dat ik een deurwaarder moest laten komen omdat de auto's op prive terein stonden en ze daar dus geen bevoegdheid hadden!!!
Dus op en zondag een deurwaarder laten komen om de vaststelling te laten doen waarna deze de 5 auto's kon laten verwijderen ging mij ongeveer 250 euro kosten!
De sleepkosten en boete zijn niet voor u maar de deurwaarder moet je blijkbaar wel betalen.
Toch mooi die wetgeving!