Zucht. Laatste reactie, je trekt toch maar alles in het belachelijke.
Dus als iemand me dagelijks komt bezoeken, MIJN eten opeet, MIJN drank opdrinkt, gebruik maakt van MIJN sofa om te slapen en MIJN living om in te verblijven, dan vindt U het normaal dat ik minder inkomen krijg omdat IK samenwoon en daar voordeel uit haal? Want als ik eis dat die persoon voor zijn eigen onkosten moet instaan, dan woon ik volgens U zéker samen.
Begrijp ik u goed zo?
ja. Gezien je samen-woont word je veronderstelt daar voordeel uit te halen. Wil je dit niet, dan moet je hem niet laten samenwonen.
(ik noteer alvast dat u samenwoont met uw baas want die betaalt u voor uw diensten, als ik vind dat iemand moet betalen om zijn strijk te laten doen (niet zozeer aan mijzelf, maar aan de persoon die de strijk uitvoert) dan woon IK ermee samen?
Was het laat toen u dit schreef?
mijn baas komt niet slapen bij me thuis. Juridisch zou ik zelfs niet weten wie mijn baas is.
u bent echt grappig. Een waterfactuur kan enkel bewijzen dat er NIEMAND woont (geen verbruik), bij gering verbruik kan er ook een vuilaard wonen of een milieuactivist die water uitspaart, een waterfactuur kan nooit bewijzen dat er twee of drie personen dagelijks douchen.
En ik vind het nog grappiger dat als het aan U ligt, ik zelfs moet gaan BEWIJZEN dat ik alleen woon! Als de minnaar van mijn buurvrouw dagelijks zijn auto voor mijn deur parkeert en ik met dit weer driemaal daags douche dan woon ik volgens jou samen met de minnaar van de buurvrouw? goed zo! het wordt hoe langer hoe gekker.
zoals gezegd: de RVA doet vaststellingen. Een daarvan is de auto in de buurt. De RVA zal je niet enkel op basis daarvan of enkel op basis van de auto én de waterfactuur beschouwen als samenwonende, maar wel combinatie met andere zaken. Dit kan o.a. zijn vaststellingen dat uw partner elke ochtend rond hetzelfde uur vertrekt naar het werk vanaf jouw woonplaats.
mijn vriendin heeft een LAT relatie. van maandag tot donderdag gaat zij naar hem op bezoek (ze betaalt niks) en van vrijdag tot zondag komt hij naar haar op bezoek (hij betaalt niks). Ze gebruiken wel twee verschillende slaapkamers want hij snurkt. Zo, nu ben je ook content: ze wonen niet samen: ze leven Apart (ieder in hun eigen huis) Together (zo komen bij mekaar op bezoek).
ze leven niet apart, gezien ze bij elkaar verblijven en samen slapen in dezelfde 2 huizen. Of het nu 1 bed is of 2 aparte bedden maakt niet uit.