appartement verkocht en onkosten. En nu? HELP!

Ferhat
Topic Starter

appartement verkocht en onkosten. En nu? HELP!

#1 , 08 jul 2010 12:49

Hallo allen,

Ik zit met een probleem en hoop dat jullie mij hier wijs in kunnen maken.

Ik heb op 6 mei een verkoopovereenkomst van ons appartement ondertekend, en we gaan 1 september naar de notaris. Toen was wel bekend dat er in de toekomst kosten zouden komen met de lift en buitenkant. Alleen wanneer dit zou gebeuren was niet bekend, dit is nog steeds niet bekend, kan volgende week zijn kan volgend jaar zijn. Met de algemene ledenvergadering is er voor de overeenkomst geen uitsluitsel over gekomen. Na verkoop is de syndicus verandert en heeft die een nieuwe vergadering georganiseert. Hier kon ik niet bij zijn maar nu blijkt dat er weer over de kosten is gesproken.

De koper eist nu de kosten van mij terwijl er nog geen exact bedrag bekend is, laat staan dat er bekend is wanneer en door wie de werken uitgevoerd gaan worden.

Ben ik nu verplicht de kosten te betalen of kan ik hier onderuit komen? Ik wist voor de verkoop namelijk ook niet van zulke kosten af.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 jul 2010 14:53

In geval van een eigendomsoverdracht van een pand, is de optredende notaris gehouden aan de syndicus van de vereniging van mede-eigenaars een staat te vragen van:

■de kosten van de uitgaven voor behoud, onderhoud, herstelling en vernieuwing waartoe de algemene vergadering voor de datum van de overdracht heeft besloten, maar waarvan de betaling pas nadien opeisbaar wordt;
■de kosten verbonden aan het verkrijgen van de gemeenschappelijke gedeelten, waartoe de algemene vergadering voor de datum van de overdracht heeft besloten, maar waarvan de betaling pas nadien opeisbaar wordt;
■de door de vereniging van mede-eigenaars vaststaande verschuldigde bedragen, ten gevolge van geschillen ontstaan voor de datum van de overdracht, maar waarvan de betaling pas nadien opeisbaar wordt.
De notaris stelt de partijen daarvan in kennis. Indien de syndicus niet antwoordt binnen de vijftien dagen na het verzoek, stelt de notaris de partijen in kennis van diens verzuim. Onverminderd andersluidende overeenkomst tussen partijen betreffende de bijdrage in de schuld, draagt de nieuwe eigenaar het bedrag van die schulden en van de gewone lasten vanaf de datum van de overdracht
Indien van deze regel niet expliciet is afgeweken in de verkoopsovereenkomt is het de koper die deze kosten zl moeten betalen. Lees dus de verkoopovereenkomt na.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Andere”