Domicilieren

ma3den
Topic Starter

Domicilieren

#1 , 01 jul 2010 08:30

Vraagje, op dit moment staat mijn domicille op mijn eigen woning, doch binnen een maand verwisseld de woning van eigenaar door de verkoop van de woning.
Mijn vriendin heeft een woning die ze gekocht heeft via het vlaams woningfonds, ttz vanaf het ogenblik dat ik mij laat domicilieren op haar adres ongeacht of we wettelijk samenwonend zijn of niet, worden onze inkomens bij elkaar opgeteld en krijgt zij een véél hoger rentevoet toegewezen. Wat dus eigenlijk wil zeggen dat ik moet meebetalen voor een eigendom die helemaal niet mijn eigendom is.
Dus de vraag is, hoe lossen we dit best op.
Ik kan mij domicilieren bij mijn ouders, dat klopt, maar als het anders kan val ik hun liever niet lastig.
Is het mogelijk om mij te domicilieren op een postbus adres?
Of heeft iemand anders een beter suggestie?
Ik weet dat ik de lening zou kunnen afkopen om daarvan af te komen, maar ook dat is een kostelijke bedoening.

Alvast bedankt....
Laatst gewijzigd door ma3den op 01 jul 2010 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 jul 2010 14:05

Vraagje, op dit moment staat mijn domicille op mijn eigen woning, doch binnen een maand verwisseld de woning van eigenaar door de verkoop van de woning.
Mijn vriendin heeft een woning die ze gekocht heeft via het vlaams woningfonds, ttz vanaf het ogenblik dat ik mij laat domicilieren op haar adres ongeacht of we wettelijk samenwonend zijn of niet, worden onze inkomens bij elkaar opgeteld en krijgt zij een véél hoger rentevoet toegewezen. Wat dus eigenlijk wil zeggen dat ik moet meebetalen voor een eigendom die helemaal niet mijn eigendom is.
Dus de vraag is, hoe lossen we dit best op.
Ik kan mij domicilieren bij mijn ouders, dat klopt, maar als het anders kan val ik hun liever niet lastig.
Is het mogelijk om mij te domicilieren op een postbus adres?
Of heeft iemand anders een beter suggestie?
Ik weet dat ik de lening zou kunnen afkopen om daarvan af te komen, maar ook dat is een kostelijke bedoening.

Alvast bedankt
U moet zich domiciliëren daar waar u werkelijk woont. Daar staan boetes op. Plus in dit geval straffen voor plegen van fraude.
Dus NIET trachten te werken met vals domicilie.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lucgescheiden

#3 , 01 jul 2010 14:45

Mijn vriendin heeft een woning die ze gekocht heeft via het vlaams woningfonds
Werden er contractuele beperkingen opgelegd vanuit deze aankoop.?

Veiligheidshalve dit contract grondig doornemen.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

ma3den
Topic Starter

#4 , 01 jul 2010 14:57

Mijn vriendin heeft een woning die ze gekocht heeft via het vlaams woningfonds
Werden er contractuele beperkingen opgelegd vanuit deze aankoop.?

Veiligheidshalve dit contract grondig doornemen.
Ik denk dat het eenvoudigste is om gewoon de lening af te kopen en bij een standaard krediet instelling een lening aan te gaan. Op die manier weet je waar je aan toe bent en heb je minder last van allerlei regeltjes. En nu merk ik ook dat het niet altijd een goeie zaak is om met hen in zee te gaan, doch soms is er geen andere keus.
Zaols dikwijls heeft alles zijn positieve en negatieve kantjes.

Bedankt voor de reactie anyway

Terug naar “Andere”