gedeelde eigendom

ronnybriers
Topic Starter

gedeelde eigendom

#1 , 28 apr 2010 14:51

Samen met de ex-partner hebben we 2j geleden een app. aan zee gekocht waarbij de eigendom 90% (voor haar) en 10%(voor mij) is.
Graag zou ik van mijn deel afgeraken maar weet niet hoe dit juridisch mogelijk is daar zij weigert te tekenen.
Kan iemand mij hierbij helpen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 apr 2010 17:55

Zoek eens op "onverdeeldheid" in dit forum. Is reeds tientallen keren behandeld?

j.demoor

#3 , 30 apr 2010 10:04

Indien dit niet in der minne kan geregeld worden dan geldt : “Art.700.Hoofdvorderingen worden op straffe van nietigheid bij dagvaarding voor de rechter gebracht,onverminderd de bijzondere regels inzake vrijwillige verschijning...Art.815.Niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven; en de verdeling kan te allen tijde worden GEVORDERD...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”