niet naleving einde huur

JohnD

#16 , 25 apr 2010 11:31

't is gezet hij op de straat ? Normaal krijgen die toch nog 30d. van de deurwaarder ?

't is snappen ik niet. Want dan is er toch nog het tot hiertoe nog niet veel in dit forum besproken BW art 1244 2e lid ? Heeft hij daar dan geen gebruik van gemaakt ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 25 apr 2010 11:54

De vrederechter mag ook een termijn van minder dan dertig dagen opleggen. Erop gelet dat het hier om een vorm van onderverhuur gaat en de verhuurder naar zijn huurder toe alle regels heeft gevolgd betreffende opzeg, om nog niet te vergeten dat de eigenaar zonder woonst dreigde te komen zitten ...
Art. 1244. <W> De schuldenaar kan de schuldeiser niet verplichten betaling te ontvangen van een gedeelte van een schuld, al is die schuld ook deelbaar.Maar de rechter kan, niettegenstaande ieder andersluidend beding, met inachtneming van de toestand der partijen, gebruik makend van deze bevoegdheid met grote omzichtigheid en daarbij rekening houdend met de termijnen die de schuldenaar reeds heeft genoten, gematigd uitstel verlenen voor de betaling en de vervolgingen doen schorsen, ook wanneer de schuld blijkt uit een andere authentieke akte dan een vonnis.
??

fducaju
Topic Starter

#18 , 26 apr 2010 07:40

't is gezet hij op de straat ? Normaal krijgen die toch nog 30d. van de deurwaarder ?

't is snappen ik niet. Want dan is er toch nog het tot hiertoe nog niet veel in dit forum besproken BW art 1244 2e lid ? Heeft hij daar dan geen gebruik van gemaakt ?
Jij niet snappen dat er eindelijk rechtspraak is gebeurd, ocharme jij.
In jou ogen heeft hij nog geen tijd genoeg gehad zeker. Hij heeft in de 6 maanden opzeg reeds 13 woningen aangeboden gekregen van het SVK en allemaal geweigerd. Wat voor type denk je dat dit is.

Reclame

JohnD

#19 , 26 apr 2010 11:26

Jij niet snappen dat er eindelijk rechtspraak is gebeurd, ocharme jij. In jou ogen heeft hij nog geen tijd genoeg gehad zeker. Hij heeft in de 6 maanden opzeg reeds 13 woningen aangeboden gekregen van het SVK en allemaal geweigerd.
Ja, als hij natuurlijk al 13 woningen aangeboden gekregen heeft, is dat wat anders. Maar misschien had hij gelijk dat hij die woningen weigerde omdat hij zijn kroost en familie niet allemaal in de woning binnenkreeg. :P
Ik zal ooit eens een discussie beginnen in het praatcafe, nadat ik enkele huurders heb kunnen overtuigen.
Er is hier in dit forum in elk geval een ernstige overbezetting van verhuurders, wat mij niet onmiddellijk stoort zolang ze de kerk of de moskee maar in het midden houden.
Wat voor type denk je dat dit is
Een paria ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Andere”