schutting verplaatsen

prof2
Topic Starter

schutting verplaatsen

#1 , 22 mar 2010 16:17

Toen wij onze woning kochten werd al snel duidelijk dat de schutting die volgens de verkoopster gemeenschappelijk was voor een goede 40 cm op onze grond staat. Volgens het kadastraal plan loopt de erfgrens rechtdoor en niet zoals de schutting momenteel staat. Wij namen contact op met de eigenaar van de woning naast ons om te vragen de schutting correct te plaatsen aangezien hij die in de tijd heeft geplaatst en hiervoor door de vorige eigenaars werd vergoed. Hij heeft ons zo'n 5 maand aan het lijntje gehouden maar toen ik ging dreigen met een landmeter en advocaat heeft hij uiteindelijk toegestemt. Hij komt deze week de eerste 3 schuttingen verplaatsen, de rest niet omdat zijn huurders anders geen doorgang meer zouden hebben naar hun tuin. Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord maar aangezien ik met de huurders goed overeenkom wil ik dit voorlopig nog door de vingers zien. Mijn vraag is als ik op papier laat zetten dat dit bij verhuring aan andere mensen of verkoop dient alsnog aangepast te worden en wij ten alle tijde die zelf mogen verplaatsen ( ze staan toch op onze grond) ik mij hiermee voldoende toedek. Of moet ik het beter van de eerst keer hard spelen en die allemaal onmiddellijk juist laten plaatsen? Kan ik die zomaar zelf verplaatsen aangezien die op mijn grond staan, zijn die schuttingen dan automatisch van mij?
Graag een antwoord?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2010 18:17

En hoe zit het met de mogelijk te onstane erfdienstbaarheden ??
Daar al eens aan gedacht??

prof2
Topic Starter

#3 , 22 mar 2010 19:09

die zijn er niet, hebben we via de notaris van de buurman al laten controleren. De schutting werd zo'n 10 jaar geleden geplaatst en werd door de buurman zelf 40 cm op onze grond geplaatst. Aangezien onze woning in de tijd verhuurd werd is daar nooit overgevallen, tot op het moment de eigenares de woning wou verkopen, toen heeft ze ontdekt dat hij de schutting op haar grond had geplaatst omdat hij anders niet rechtstreeks via buiten in zijn tuin geraakt omwille van een te smalle doorgang. Hij heeft ook toe dat hij die verkeerd heeft geplaatst, hij zou in de tijd aan de huurders gevraagd hebben of hij dat mocht doen maar niet aan de eigenares. Hij wil de eerste 3 verplaatsen maar de rest niet omwille van geen doorgang meer. Wij willen dit voorlopig wel zo laten voor onze buren maar willen gewoon op het moment hij de woning zou verkopen niet hebben dat hij dan ook een stuk van onze grond meeverkoopt. Wij hadden inderdaad beter aan de verkoopster moeten vragen om de schutting eerst correct te laten plaatsen voor de aankoop van de woning. Ze zei dat de eigenaar van de woning een man was die dat wel zou verplaatsen zonder probleem, maar niets was minder waar. We kunnen er natuurlijk ook vanuit gaan aangezien die schutting momenteel 40 cm op onze grond staat de schutting eigenlijk van ons is en de schutting dan ook gerust zo'n 30 cm kan verplaatst worden dan staat ze nog steeds op onze grond. Hij heeft me ook al gezegd dat hij ze bij veel discussie allemaal zou weghalen en dat we er dan maar zelf moeten plaatsen, maar dat kan hij in feite ook niet aangezien ze gemeenschappelijk zijn. Ik zou gewoon willen weten of ik dit beter op papier zet en door hem laat ondertekenen of gewoon de schutting zelf verplaats als dit nodig wordt.

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 22 mar 2010 19:20

'Zeggende woorden' hebben veel minder kracht dan geschreven verklaringen.

Terug naar “Andere”