Hallo lezers,
Een vriendin van mij huurt sinds enkele jaren de tweede verdieping van een huis in Mortsel.
De bewoner -een man- van het gelijkvloers is eigenaar van zijn eigen appartement, maar is niet de eigenaar waar zij van huurt.
Hij teistert haar leven door allerlei pesterijen waardoor haar angst uiteindelijk zo groot geworden is dat ze gedwongen is om te verhuizen. Ze zoekt al naar iets anders, wat heel moeilijk is gezien haar beperkt budget.
Wat hij allemaal zoal doet: haar de toegang door de buitendeur weigeren, zodat ze de huiseigenaar moet vragen de deur te openen. Naar haar kamers gaan (inbreken dus!). Laatst heeft hij haar computer helemaal onklaar gemaakt, haar mails gewist enz., (ik weet het fijne er niet van, haar info is vaag omdat ze zelf heel weinig van computers afweet). Haar brievenbus kraken en de post openen, zodat ze nu in het postkantoor een bus huurt. De hoofdwaterkraan dichtdraaien enz. enz. Ze vertelt dat niemand van de buurt haar wil helpen omdat ze allemaal bang zijn van hem.
Op mijn vraag of ze al naar de politie geweest is vertelt ze dat ze niks (kunnen, willen?) doen en dat ze maar moet verhuizen. Ze nemen haar niet serieus.
Ik vind dit toch te ver gaan. Is de politie zo laks? Of moet ze misschien andere stappen ondernemen? Ze is midden de 60 en gepensioneerd, misschien wimpelen ze haar gewoon af denkend dat ze overdrijft?
Ik zou deze man, ook na eventuele verhuis niet ongemoeid willen laten, want dan gaat hij waarschijnlijk hetzelfde doen met haar opvolger als dat weer een vrouw is.