dat is het hem juisthebt u zich al opgegeven voor een sociale woning en best ook eens nagaan of u geen recht hebt op een pro deo
scorpioen§ 1. Het gehuurde goed moet beantwoorden aan de elementaire vereisten van veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid. (Onverminderd de normen betreffende de woningen, opgesteld door de Gewesten bij het uitoefenen van hun bevoegdheden, moet het verhuurde goed beantwoorden aan de elementaire vereisten van veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid.
[...]
Indien de door de vorige leden voorgeschreven voorwaarden niet zijn vervuld, heeft de huurder de keuze of wel de uitvoering te eisen van de werken die noodzakelijk zijn om het gehuurde goed in overeenstemming te brengen met de vereisten van het eerste lid, ofwel de ontbinding van de huurovereenkomst te vragen met schadevergoeding.
In afwachting van de uitvoering van de werken, kan de rechter een vermindering van de huurprijs toestaan.
het huis is het moet zijn ongeschikt verklaartWerd de woning ongeschikt of onbewoonbaar verklaard? Welke van beide?
Neem een pro deo advocaat, leg onmiddellijk verzoekschrift neer bij de vrederechter en vorder uitvoering werken bij toepassing van art. 2 Woninghuurwet, in ondergeschikte orde ontbinding met schadevergoeding:
Art. 2. Staat van het gehuurde goed.scorpioen§ 1. Het gehuurde goed moet beantwoorden aan de elementaire vereisten van veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid. (Onverminderd de normen betreffende de woningen, opgesteld door de Gewesten bij het uitoefenen van hun bevoegdheden, moet het verhuurde goed beantwoorden aan de elementaire vereisten van veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid.
[...]
Indien de door de vorige leden voorgeschreven voorwaarden niet zijn vervuld, heeft de huurder de keuze of wel de uitvoering te eisen van de werken die noodzakelijk zijn om het gehuurde goed in overeenstemming te brengen met de vereisten van het eerste lid, ofwel de ontbinding van de huurovereenkomst te vragen met schadevergoeding.
In afwachting van de uitvoering van de werken, kan de rechter een vermindering van de huurprijs toestaan.
huizen liggen niet voor op te rapenAls het onbewoonbaar verklaard werd mag het niet meer verhuurd worden. U mag er dan niet meer in blijven wonen.
Ik vrees dat u dan zal moeten verhuizen. U kan nog wel schadevergoeding vorderen van de eigenaar.
Voor een pro deo advocaat moet u zich wenden tot de orde van advocaten van het arrondissement waar u woonachtig bent. Kijk eens op www.advocaat.be
scorpioen
ik heb 16 maart 2010 een afspraak bij een prodeo advocatehuizen liggen niet voor op te rapenAls het onbewoonbaar verklaard werd mag het niet meer verhuurd worden. U mag er dan niet meer in blijven wonen.
Ik vrees dat u dan zal moeten verhuizen. U kan nog wel schadevergoeding vorderen van de eigenaar.
Voor een pro deo advocaat moet u zich wenden tot de orde van advocaten van het arrondissement waar u woonachtig bent. Kijk eens op www.advocaat.be
scorpioen
ze kunnen mij moeilijk buiten sluiten
ik heb nog wel een zoon die bij me inwoond
die erkent is bij vlaamsfonds
ik heb morgen een afspraak bj de woningbouw die verhuurde deze woning via de eigenaar
kijken wat hun te zeggen hebben
en dan horen jullie nog wat van mij
bedankt en tot gauw Elvisia
ik hoop het welNormaal als een woning onbewoonbaar wordt verklaart ZAL - MOET de gemeente zorgen voor een vervangwoning.
Dat is dacht ik toch de normale procedure.
deze procedure heb ik allemaal al gedaanJe kan je ook wenden tot de Huurdersbond van jouw provincie:
http://www.vob-vzw.be/tabid/63/default.aspx
'De huurdersbond geeft juridisch huuradvies aan alle private en sociale huurders en wijst je op je rechten en plichten of helpt je met het opstellen van aangetekende brieven.'
Jaarlijks lidgeld: 15 Euro