Verzoek om akkoord voor intrekking omgevingsvergunning

Anseric
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verzoek om akkoord voor intrekking omgevingsvergunning

#1 , 13 aug 2024 13:59

Hallo allemaal

Ik heb recent een brief ontvangen van de sociale huisvestingsmaatschappij waar ik mijn woning van heb gekocht. In de brief wordt mij gevraagd om akkoord te gaan met het intrekken van een omgevingsvergunning uit 2018 die van toepassing is op mijn woning.

Volgens de brief zijn er problemen bij het opmaken van verkoopaktes voor woningen in mijn straat, en wordt dit toegeschreven aan de genoemde vergunning. Er wordt ook verwezen naar een eerdere vergunning uit 2017. Om toekomstige verkoopproblemen te voorkomen, willen ze dat alle eigenaren akkoord gaan met het intrekken van de vergunning van 2018.

Ik ben echter onzeker over de impact van dit verzoek en wil graag begrijpen:
  • Wat zijn de mogelijke juridische gevolgen als ik akkoord ga of juist niet akkoord ga met het intrekken van deze vergunning?
  • Wat zou er precies veranderd kunnen zijn in de vergunningen tussen 2017 en 2018, dat nu tot deze situatie leidt?
  • Kan ik inzage krijgen in deze vergunningen en, zo ja, hoe pak ik dat het beste aan?
Ik wil goed geïnformeerd zijn voordat ik een beslissing neem, dus ik zou heel graag jullie advies of ervaringen horen met vergelijkbare situaties. Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!

lukasi

#2 , 13 aug 2024 14:17

eerste taak
Vraag, nee eis kopy van de vergunning van 2017, deze van 2018 en het voorstel tot wijziging.
Moeten ze geven.
Openbaarheid van bestuur.
Speel kort op de bal
vraag dat ze binnen de 3 weken alles doorsturen per reguliere post.
Anders krijg je een berg pdf s, plannen allemaal op microschaal.
Ook gemeente aanschrijven want zij zijn degene die beslissen .

Anseric
Topic Starter

#3 , 13 aug 2024 14:24

Bedankt was ook mijn eerste reflex! Ze willen dat we praktisch al volgende week gaan tekenen, maar wil goed geïnformeerd zijn.

Reclame

mbbs1024

#4 , 13 aug 2024 23:25

Ze kunnen veel willen, maar je niet verplichten om dat te tekenen.
Zorg dat je eerst goed geinformeerd bent vooraleer te tekenen.
Maak hen duidelijk dat je niet zomaar iets gaat ondertekenen zonder exact te weten welke impact dat zal hebben.
Als je ziet dat het intrekken van die omgevingsvergunning nadelig zou zijn voor jou, kan je ook het omgekeerde doen, en aan de gemeente laten weten dat je je verzet tegen het intrekken ervan.

Anseric
Topic Starter

#5 , 14 aug 2024 15:01

Ondertussen ook gratis advies ingewonnen bij een Notaris. Hij is eerder geneigd om te tekenen maar wil natuurlijk ook de omgevingsvergunningen eens bekijken.
Ik wacht nu eerst even de omgevingsvergunningen af om te zien wat ik best doe.

Franciscus

#6 , 14 aug 2024 15:16

En laat die eventueel ook lezen door uw notaris en vraag veel uitleg bij de gemeente.
Openbaarheid van bestuur.

lukasi

#7 , 14 aug 2024 17:12

waarom zegt die notaris : ik zou tekenen ?
Dat klinkt niet koosjer
Die heeft toch geen belangen bij die huisvesting?
Maak afspraak bij de gemeente.

Terug naar “Andere”