Huis verkocht

Marco92
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huis verkocht

#1 , 12 jun 2024 12:31

Mijn huis is verkocht en de akte is al getekend. Ik heb nog een paar dingen achter gelaten dat de nieuwe mensen kunnen gebruiken ( dakpannen, kast in de gang) ook andere dingen dat van de mensen mocht blijven maar nu ineens weg moet. Nu dreigen zij ermee dat ze een bedrijf gaan inschakelen voor dit weg te nemen en de factuur naar mij sturen is dit mogelijk ? en moet ik deze nog gaan opruimen of niet ?

Thomas_A

#2 , 12 jun 2024 12:38

Werd er in de compromis of akte iets over in gezet?

Lijkt me een feitenkwestie, wij zien het huis niet. Enkele overschotjes van dakpannen of tegels zijn erg attent om achter te laten voor als er ooit schade is, en zelf kan je daar niks meer mee doen. Win win. Een rechter zal eens lachen met een schadeclaim hiervoor.

Maar voor hetzelfde geld heb je een half stort achtergelaten terwijl de kopers alleen een kast verwachtten.

Marco92
Topic Starter

#3 , 12 jun 2024 12:46

Werd er in de compromis of akte iets over in gezet?

Lijkt me een feitenkwestie, wij zien het huis niet. Enkele overschotjes van dakpannen of tegels zijn erg attent om achter te laten voor als er ooit schade is, en zelf kan je daar niks meer mee doen. Win win. Een rechter zal eens lachen met een schadeclaim hiervoor.

Maar voor hetzelfde geld heb je een half stort achtergelaten terwijl de kopers alleen een kast verwachtten.

In de akte is er opgenomen voor het steenpuin in de garage en palletten in de tuin en dit is allemaal weg. Afval ligt er niet meer

Reclame

Lanox

#4 , 12 jun 2024 13:01

"dat van de mensen mocht blijven"
Hoe is dit overeen gekomen? Op papier, mail of met bijvoorbeeld notaris als getuige dan kunnen ze niet veel eisen. Enkel mondeling zonder onafhankelijke getuigen, dan zult u het huis leeg dienen af te leveren. En zoals Thomas al aangeeft is dit een feitenkwestie.

Marco92
Topic Starter

#5 , 12 jun 2024 13:03

"dat van de mensen mocht blijven"
Hoe is dit overeen gekomen? Op papier, mail of met bijvoorbeeld notaris als getuige dan kunnen ze niet veel eisen. Enkel mondeling zonder onafhankelijke getuigen, dan zult u het huis leeg dienen af te leveren. En zoals Thomas al aangeeft is dit een feitenkwestie.
Dit is mondeling overeengekomen en de mensen zijn er al in bezig.
Er staat ook een plantenbak met heel veel planten en deze is wat verwilderd en die zou ik ook moeten deftig maken.

Terug naar “Andere”