Afval op gemeenschappelijk plein van garage boxen

timbo917
Topic Starter

Afval op gemeenschappelijk plein van garage boxen

#1 , 29 mei 2024 13:09

Hallo,

Ik ben al sinds 2008 eigenaar van een garagebox in Mechelen. Deze liggen allemaal aan een gemeenschappelijk pleintje. Nu komen op dit plein ook de achterkanten van twee horeca zaken uit. De keukens vermoed ik. Vroeger was een van de twee horeca zaken een foto winkel en die zijn magazijn kwam dan op het pleintje uit. Die persoon was daar heel de dag en hield daar alles wat in het oog. Iedereen deed ook zijn best om alles wat proper te houden. Nu word dit plein echter door de uitbaters van de twee horeca bedrijven als persoonlijke stortplaats en stockage plaats gebruikt. Het ligt er vol met afval,brommer wrakken en er hebben zelfs autowrakken gestaan. Ik kan al bijna twee jaar mijn garage (die ik als opslag gebruik) niet meer in met de auto. Ben al naar stad Mechelen geweest maar die kunnen niets doen zeggen ze omdat het privé domein is. Er moet toch iets aan gedaan kunnen worden? Dit kan toch zomaar niet? Aanspreken en mij kwaad maken hebben al meerdere keren gedaan en helpt juist niets.

Mvg

Tim

dako

#2 , 29 mei 2024 15:05

Als het geen openbaar domein is (Stad Mechelen zegt privé) zal dit, indien gemeenschappelijk, beheerd worden door een VME en/of syndicus.

Lijkt mij dat je dit probleem via hen moet aankaarten/oplossen.

timbo917
Topic Starter

#3 , 29 mei 2024 15:53

Het plein word door niemand beheerd,het is gewoon een gemeenschappelijk plein en weg zodat iedereen tot bij zijn garage geraakt. Moest er een syndicus of dergelijke zijn had het probleem zich niet voorgedaan denk ik. Ik wil het eventueel zelf allemaal nog opkuisen maar ik ga niet voor een ander zijn afval gaan betalen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mei 2024 16:42

Er moet toch iemand verantwoordelijk zijn. Wie betaald de rfoerende voorheffing voor dat plein, en eventuele andere taxen? Wat zegt het kadaster. Zij weten wie de eigenaar is van dat plein, tenzij die garages verkocht werden met een deel gemeenschappelijke grond.

timbo917
Topic Starter

#5 , 29 mei 2024 20:04

Had ik eigenlijk niet bij nagedacht,ik ging er gewoon altijd van uit dat dit een gemeenschappelijke toegangsweg was. Ik heb het is opgezocht op het kadaster plan online en heel de weg en plein staan onder 1 kadaster nummer. Ik kan wel niet zien wie eigenaar is. Ik ga morgen is informeren bij het kadaster.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#6 , 29 mei 2024 22:55

Uitkijken met meldingen sluikstort ...

In vele gemeenten komen de kosten voor opruim op conto van de grondeigenaar
De toegangswegen kunnen gemeenschappelijk zijn ... dus mogelijk zelfs deels van u

Franciscus

#7 , 30 mei 2024 23:33

Is toch de eigenaar die het nodige moet doen. Deze moet de 'huurders' of gebruikers maar aanspreken..

Terug naar “Andere”