#1 , 22 nov 2009 17:17
Goeieavond iedereen. Ik ben op zoek naar mensen die me raad kunnen geven ivm schade die toegebracht werd aan mijn woning door bouwfirma's. Ik zal eventjes beginnen bij het begin. Tien jaar geleden ongeveer kocht ik mijn rijwoning van het sociaal woningfonds na enkele jaren huren. Naast ons woonde een oud gepensioneerd koppel. Nooit problemen mee gehad. De man is overleden en de vrouw was te dement geworden en moest naar een bejaardentehuis. Gevolg: leegstaande woning. Omdat de woning eigenlijk enkel basiscomfort had (geen douche, geen serieuze verwarming etc...) wilde de gemeente deze niet verhuren. In onze wijk stonden zo al jaren sociale woningen leeg die ze wilden renoveren. Dit heeft zeker 8 jaar aangesleept. De woningen waren verkrot! Zo ook die naast mijn eigendom. Vorig jaar in november kwam er dan toch schot in de zaak (na vele klachten van eigenaars die dakpannen ed op hun eigendom en wagens kregen) De gemeente gaf opdracht aan aannemers om met de werken te starten. Veel geluidshinder om 6u 's morgens en veel vuil en stof, maanden aan een stuk. Natuurlijk hoort dit er allemaal bij. Maar de eerste problemen begonnen in juni 09. Mijn dochter woonde toen nog thuis. Op een avond vond ze een hoopje stof onder haar bed. Ze vertrok haar bed en ze trof een gat in de muur aan. De mannen die het sanitair kwamen zetten hadden bij het kappen in de muur een gat gemaakt...Mijn dochter kon letterlijk IN het huis naast ons kijken. Wij onmiddellijk de verzekering aangesproken en de firma die verantwoordelijk was. 3 maanden later, in september, is er een expert gekomen die doodleuk zei dat 405 euro wel moest volstaan om dit gat te maken. Het is niet enkel een gat, het is ook de hele muur die bol staat doordat het plaksel los achter het behang zit. Maandag komt er een nieuwe expert. Miseriegeval nummer twee is gebeurd in juli 09. Er is een stuk ijzer op mijn wagen gevallen door dakwerken. Gevolg: Een ferme bluts in mijn wagen. Ook nu weer verzekering aangesproken en de verantwoordelijke firma, schade expert is gekomen, maar ook dit geval is nog niet in orde. Geval nummer 3: op een gezellige namiddag in augustus, iedereen zit buiten, we horen een doffe klap. We gaan kijken en er was een dakpan uit ons dak naar beneden gevallen. Nu, die mannen van de dakwerken hebben een stuk van ons dak ook opnieuw gelegd, zo een 20 dakpannen schat ik. Dit was nodig zeiden ze omdat die daken aan elkaar hangen. Ok, dit was onmiddellijk opgelost, de dag erna zijn die mannen dit komen oplossen. Geval nummer 4: Ik heb bij de verbouwing van ons huis ook een nieuwe oprit laten leggen die aan het voetpad paalt. Nu hebben ze nieuwe gas aansluitingen enzo gelegd en onze klinkertjes moesten er uit. Kan ik inkomen, de gasaansluiting lag er onder een stuk. Maar dat ze die klinkertjes dan gewoon NIEt terugleggen en er asfalt over gooien? Nu zit ik dus met een gat in de oprit vanvoor. Ook dit is nog steeds niet in orde. Geval nummer 5: Vrijdagavond komt mijn dochter naar huis. En er staat iemand naar ons dak te staren en die zegt, is dat normaal dat er een dakpan uit gevallen is? Ook deze keer weer een dakpan, gelegd door de dakwerkers, uit ons dak gevallen, klaar om op onze wagen te vallen. Ze ligt in de dakgoot. Nu heeft het dit weekend hard geregend en onze zolder ligt nat en het houten gewelf van het dak is ook doorweekt. Ik denk dat het geen oplossing is om weer te vragen die dakpan vast le leggen, want wat als het hout nu eens begint te rotten? Hoe kan ik kan nog bewijzen dat het komt door de schade die zij hebben aangericht? Welke stappen kan ik ondernemen om dit alles in orde te krijgen? Kan ik een advocaat inschakelen? Ik vind dat mijn woning in waarde gedaald is door alle schade! Heb ik geen recht als alleenstaande vrouw op degelijke hulp? Want als ik naar de maatschappij bel die verantwoordelijk is voor al deze werken, dan gooien ze gewoon de telefoon neer. Ik moet op geen enkel begrip rekenen.