Aan de overzijde van de straat tegenover mijn woning is en andere woning opgericht die veel hoger is dan alle andere huizen in de verkaveling. Het betreft een villaverkaveling waar alleen laagbouw is toegelaten.
Om zeker te zijn van de bouwvoorschriften heb ik per e-mail bij de gemeente de bouwvoorschriften nogmaals opgevraagd. Ze hebben me schriftelijk geantwoord en in het antwoord werd de maximum bouwhoogte bevestigd die dus veel lager is dan dat gebouw bevestigd. Ik ben dan de bouwtoelating annex plannen bij de gemeente gaan inkijken en daaruit bleek dat die woning inderdaad verschillende meters te hoog is.
Toen ik aan de ambtenaar erop wees dat de bouwtoelating niet conform de stedenbouwkundige voorschriften van de verkaveling werd afgeleverd en hem de brief toonde die hijzelf me enkele dagen voordien had bezorgd kon hij geen verklaring geven. Alleen rode wangen en als uitleg dat het te laat was om dat te corrigeren omdat de ruwbouw er al stond. Er was ook geen afwijking gevraagd van de bouwvoorschriften, helemaal niets.
Bovendien bleek ook dat de dakbedekking uit een materiaal bestaat in strijd met de bouwvoorschriften van de verkaveling. Toen ik ook daar op wees wegerde de ambtenaar mij nog verder te woord te staan en liep weg.
Wegens de overtreding van de voorschriften is het uitzicht vanuit mijn woning alsook de esthetiek van de straat grondig verknoeid. Wat kan ik hier aan doen?