kelder appartement

calendomatic
Topic Starter

kelder appartement

#1 , 16 sep 2009 10:39

Ik zou een kelder in een appartementsgebouw(8 appartementen) willen kopen die momenteel dienst doet als cafetaria. Hij is ongeveer 90 vierkantemeter groot en bevat een tap en saniatair. Er zijn diverse ramen in maar deze komen niet tot op de grond, beginnen van een hoogte van 1.7 meter tot tegen het plafond.
Ik zou dit willen verhuren als appartement.

Is een dergelijke wijziging mogelijk en wiens akkoord heb ik nodig?

Bedankt voor het lezen en voor uw eventueel antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 sep 2009 12:43

Akkoord van al de mede-eigenaars, goedkeuring van de gemeente en provincie dacht ik?

Aangezien de ruimte nu een commerciële functie vervuld zal de bestemming immers verandert dienen te worden. Kadastraal kan dit een groot verschil uitmaken.

De basisakte zal dienen aangepast te worden, hoogtwaarschijnlijk eveneens de verdeelsleutels binnen de eigendom. De aanpassing van de akte noodzaakt een interventie van een notaris en de bijhorende kosten.

Positief is wel dat het nu fungeert als een cafetaria wat inhoudt dat aansluitingen op de nutsvoorzieningen geen onoverkomelijke problemen vormen die men vaak bij kelders aantreft?

Neem ook eens nota van de technische woonspecificaties die geldig zijn in Vlaanderen aangaande natuurlijk lichtinval, verluchting, isolatie en verwarming.

Reclame

Terug naar “Andere”