Hallo,
Ik ben nieuw in deze forum en heb al onmiddellijk een vraagje. Graag had ik een afsluiting aan de achterkant en zijde van mijn huis geplaatst. Mijn huis staat hoger dan dat van de aanpalende tuinen. Dit was een vergunde ophoging, (het is een garage met daarop terras). Nadat we de aanvraag voor deze platen hebben binnengedaan bij stedebouw te Halle werd ons dit geweigerd. Reden is dat de buren klacht hebben ingediend tegen onze platen al zouden ze hun zonlicht afnemen. Dit is de grootste leugen ter wereld. Stedebouw Halle heeft dit argument klakkeloos overgenomen zonder enige kontrole of enig bewijs van de indieners. Hun zonlicht word op geen enkel moment ontnomen. Wij hadden een aanvraag gedaan voor ongeveer 30 meter langs de zijkant en een 10-tal meter langs achter van het huis. Onze aanvraag hebben we ingeleverd met de vraag deze afsluiting van 1.80m hoog op de scheidingslijn te zetten. Hiervoor heeft men het akkoord van de buren nodig. Groot probleem daar de aanpalende buren familie van elkaar zijn, (moeder, dochter). Met de dochter leven we momenteel in onmin daar ze zich bij ons heeft binnengewrongen om daarna mijn vrouw een pak rammel te geven zoals ze het mooi zegt. Tevens heeft de moeder, weduwe, nog zeven andere kinderen die medeeigenaars zijn van haar huis en deze hebben ook allen klacht gaan indienen tegen deze afsluiting. NU is mijn vraag, mag ik mijn afsluiting een veertigtal centimeter op eigen grond zetten zonder de bemoeinissen van buren, enkel die van stedebouw?
Vriendelijke groeten