mazouttank

angelita
Topic Starter

mazouttank

#1 , 08 mei 2009 10:38

Hallo,

ik ben gescheiden en in de EOT zijn we overééngekomen dat mn ex via zijn bvba een woning voor me bouwt met een vast bedrag. De opties, die ook vaststaan in de eot zijn ten koste voor mij. Nu is de bouw bezig en heeft de bouwfirma een mazouttank geplaatst. Ik heb van mn ex een mail ontvangen waarin staat dat ik zo vlug mogelijk de tank met mazout moet voorzien, omdat anders de kans bestaat dat de mazouttank naar boven komt en dit zou dan mijn aansprakelijkheid zijn.
Kan hij dit eisen van mij ? tenslotte is de woning nog niet van mij . en kan ik aansprakelijk worden gesteld als ik dit weiger ?

groeten,

Angelita

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 08 mei 2009 10:51

Die ton vormt ondergronds effectief een holle ruimte. De verstoorde grond eromheen zal zich in de komende maanden terug "zetten". Het is dan inderdaad nodig om die ton zo spoedig mogelijk te vullen zodat ze de grond waarin ze rust kan vormen naar haar omtrek als ze gevuld is. ( Een ton zet altijd uit als ze vol is)

Wie ze dient te vullen, dat laat ik in het midden. Wel rekening mee houden dat jij later zal genieten van die stookolie en dat hoe beter die ton in de grond zit, hoe minder last je later zal hebben met vervormingen aan de leidingen.

steve&saskia

#3 , 09 mei 2009 20:18

Dag Angelita,

Dit is ook om te vermijden dat je tank een paar dagen later weer boven de grond zou staan omdat het grondwater je tank omhoog duwt als je hem niet vult.

Toen ze mijn regenput gestoken hebben, ben ik direct naar de telefoon gelopen om de brandweer te bellen en deze te laten vullen.

Helemaal vullen hoeft niet maar toch zeker halfvol en liefst een beetje meer.

Groetjes Steve
Voor je iets doet, vraag raad aan mensen die het weten. Dit bespaart u en mensen rondom u veel miserie.

Reclame

Terug naar “Andere”