muur kant gebuur

gedewe
Topic Starter

muur kant gebuur

#1 , 02 apr 2009 21:52

wij wonen in een rijhuis , we hebben achteraan aan ons huis een bijgebouw , die paalt aan ons huis . Het huis naast het onze is verkocht en zijn het grondig aan het renoveren ( zonder bouwvergunning ) . Bij de gebuur is er een deel van ons bijgebouw de buitenmuur in hun tuin .
Nu beweert de eigenaar dat de muur van ons bijgebouw dringend moet gevoegd worden ? Hij beweert dat die muur van ons is en wij die moeten herstellen . Is dit zo ? Hij had ook een bijgebouw en heeft dit toegedaan tot aan onze muur , weliswaar maar een derde van onze (?) muur ?

wie weet raad ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 apr 2009 22:14

Kijk uw aankoop acte eens na, staat deze muur specifiek beschreven als de uwe?

Indien niet is het bij geding zeer waarschijnlijk dat de rechter zal uitgaan van het vermoeden van gemeenschap. Als deze dan effectief dient ingevoegd te worden zullen de kosten door beide partijen gedragen dienen te worden.

Vandebos

#3 , 03 apr 2009 00:31

Ik zou eerlijk gezegd eens kijken met uw buur of jullie tot geen akkoord kunnen komen aangezien ze toch aan het verbouwen. Een ingevoegde muur is altijd beter tegen insijpelend en zorgt er ook nog eens voor dat hij stabieler blijft.

Ideale gelegenheid om mekaar beter te leren kennen.

Reclame

dieke

#4 , 03 apr 2009 08:56

Wat kost nu een beetje voegsel en wat werk? In ieder geval niet genoeg om er zo moeilijk over te doen. Als ik die buur was, zou ik het toch ook logisch en fijn vinden als een muur die voor mij tot niks dient (behalve dan tuinafscheiding, maar ik weet mooiere manieren om een tuin af te scheiden), toch een beetje mooi afgewerkt zou worden door de mensen die het meest baat hebben bij die muur.

Terug naar “Andere”