huidige situatie :
op mijn (toekomstige) bouwgrond loopt aan de linkerkant een zandpad.
Deze zandpad geeft doorgang naar de eigendom (weide) van de achterbuur (recht van uitweg). Er rust dus eigenlijk een erfdienstbaarheid op de weg, al staat die nergens beschreven in de betreffende aktes. Nu dat is voor ons eigenlijk geen probleem, de boer mag boeren. De betreffende zandpad loopt verder een stukje het bos in omdat daar nog 2 illegale weekendhuisjes staan. Deze mensen konden vroeger via een andere weg naar hun huisjes, maar die pad is niet meer toegankelijk omdat de mensen dan een omweggetje moesten doen en dus is die andere weg helemaal overwoekert. Dus in principe zouden er 3 personen (hetzij gezinnen) over de zandweg komen. (al vermoed ik dat de weekendhuisjes niet meer gebruikt worden, ze zijn nogal vervallen).
Enfin, nu heb ik recentelijk ontdekt dat er ongeveer halfweg onze zandpad een bordje staat van bloso, met aanduiding van een mountainbikeparcour... Dus daar loopt ineens over privégrond een mountainbikeparcour... Kan dat zomaar???
De weg geeft geen toegang naar andere (openbare) wegen, staat nergens vermeld in de atlas der buurtwegen... Kan een organisatie als bloso zomaar een pad in gebruik nemen?