Bij de verkoop van mijn appartement, gelegen in een residentiël gebouw en beheerd door een zogenaamde "beheersfirma", krijg ik door deze laatste een "administratiekost verkoop appartement" aangerekend van maar liefst 160 Euro. Gezien deze aanzienlijke som heb ik de beheersfirma meerdere malen gemaild om mij een detail te bezorgen van de gemaakte administratiekosten. Dit schijnt echter een probleem te zijn want tot nu toe geen detail van de kosten verkregen. Telefonisch deelt men mij mee dat het standaard kosten betreffen voor opzoekingen voor de notaris, de naamsverandering in de computer ed... De beheersfirma weigert mij echter een schriftelijk detail van de kosten te bezorgen. Ik heb hen dan meegedeeld dat ik pas zou overgaan tot betaling van de administratiekosten nadat ik van hen een schriftelijk detail ontvangen had. Nu heeft de beheersfirma de kosten natuurlijk afgetrokken van mijn tegoed op de eindafrekening.
Is het normaal dat een beheersfirma administratiekosten aanrekent zonder deze ook maar enigszins te moeten verantwoorden? Valt daar desgevallend iets tegen in te brengen? In het contract tussen de medeëigenaars met de beheersfirma werden geen forfetaire kosten voor verkoopsadministratie opgenomen...
Alvast bedankt.
JR