Electrische draad van buur hangt boven tuin en terras

cathy2014
Topic Starter

Electrische draad van buur hangt boven tuin en terras

#1 , 23 feb 2015 18:16

hallo,
de situatie is zo: de eigenaar van huis ernaast heeft zijn oude huis in appartementen omgebouwd: bovenverdiep is verbonden met electrisch draad van de straat en onderverdieping (kelders) verbonden met een electrische draad in de straat erachter die hierdoor door mijn tuin en terras gaat. Wat is de reglementatie betreffende die electrische draden? Want in Frankrijk mag dit niet zomaar: een toelating moet hiervoor gevraagd worden. Maar ik heb het huis wel "erna" gekocht. Kreeg weliswaar hieromtrent geen informatie. Vragen zijn dus de volgende:
- valt er iets op die draad (bijvoorbeeld door stormweer) van mijn dak en draad is los: wie is verantwoordelijk?
- mag dit zomaar gebeuren dat er een draad door mijn eigendom loopt, zowel door tuin als door terras?
- zoja, wat zijn de vereisten?
bedankt voor de toelichting
cathy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cathy2014
Topic Starter

#2 , 23 feb 2015 18:27

een klein detail dat ik vergeten ben: draad gaat door tuin en door terras naar muur van buur, muur die mijn terras vormt. Want huis van de buur gaat verder in tuin dan mijn huis en dus die draad hangt boven terras en gaat naar die "aangrenzende" muur die mij misschien ook toebehoort....

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 23 feb 2015 18:47

Dat lijkt me een deel van het elektriciteiten distributie-netwerk , ttz. distributiekabel voor de meterkast van de buren.

Dat is openbaar nut, en daar kan u weinig aan doen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 feb 2015 00:47

Voorgevel kan ik begrijpen maar achtergevel en over een terras????
Hebt u foto's of een tekening die u hier eens kan plaatsen.

Terug naar “Andere”