Notariele volmacht

Jan Verbeem
Topic Starter

Notariele volmacht

#1 , 09 dec 2014 16:50

Niet zeker of dit het correcte forum is om mijn vraag te stellen, zoniet kan een moderator het onderwerp overbrengen naar het juiste forum.

Ik ben woonachtig in een niet Europees land, en heb mijn woning in Belgie verkocht, welke kortelings zal verleden worden bij de notaris.

Aangezien ik de trip naar België niet wens te maken wil ik een volmacht geven aan mijn ouders om alle documenten in mijn naam te ondertekenen.

Ik heb deze vraag gesteld aan de notaris en het Belgische consulaat en kreeg te hore dat de kosten tot het geven van zulk een volmacht indrukwekkend zijn.

Aan het consulaat " 100 Euro akte en 20 Euro afschrift. ( in werkelijkheid rekent het consulaat meer wegens gebruik van ongunstige wisselkoers) Aan de notaris 250 Euro Totaal 370 Euro.
Dit is niet inbegrepen legalisatie. Een beëdigde vertaling van mijn registratie dokumenten van het land waar ik woon naar het Nederlands en legalisatie hiervan kan gemakkelijk nogmaals 100 Euro bedragen en daarbij komen nog eens eventuele legalisaties in België.

Dus een simpele volmacht aan mijn ouders gaat pakweg 500 Euro kosten. Ja dan?

Is er geen andere wettelijke en vooral goedkopere manier?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 dec 2014 20:26

Heb recent via een notariële volmacht een appartement verkocht: kosten 350 € voor de notaris

Jan Verbeem
Topic Starter

#3 , 10 dec 2014 03:14

Was der geen wetsvoorstel dat notarissen wilde afschaffen omdat ze eigenlijk niet nodig zijn?;-)

Reclame

dilbeccha

#4 , 13 dec 2014 11:55

Vraag de notaris of hij kan aanvaarden dat iemand zich voor u "sterk maakt".

Terug naar “Andere”