landmeter

modern
Topic Starter

landmeter

#1 , 01 okt 2006 21:54

Hallo

Ik heb een vraag over een aankoop van een vastgoed.
Wie betaald de kosten van de landmeter voor het opmeten van het
vastgoed. de koper of verkoper ?

Hartelijke dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
andy

#2 , 01 okt 2006 21:56

de verkoper volgens mij, is dit niet onlangs aangepast geweest?

Lex

#3 , 02 okt 2006 08:15

Diegene die ze besteldT
Laatst gewijzigd door Lex op 02 okt 2006 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

wanton

#4 , 02 okt 2006 13:13

Lex , jij ook al dt-fouten???

Lex

#5 , 02 okt 2006 15:11

Lex , jij ook al dt-fouten???
Momenteel teveel zever aan mijn hoofd(t)...BTW, een tikfoutje kan al eens gebeuren...zeker op een maandagmorgen! :-)

'Wie geen fouten maakt, maakt NIX'!

azery1

#6 , 17 okt 2007 18:57

De koper!!!!
Bij mij is de verkoper billijk geweest en heeft zelf betaald (hij was misschien zo tevreden dat zijn grond waar een bouwweigering op zat kwijt was).
Gans ons woonbeleid is één soep en deze discussie zou ons te ver brengen. Alleen al in mijn gemeente loopt het de spuigaten uit van vriendjespolitiek. Oude mensen moeten hun huisje verkopen omdat de boetes torenhoog zijn opgelopen en bemiddelde bouwen in PARKzones!!!!! :evil: :evil: :evil:

azery1

#7 , 17 okt 2007 18:58

De koper!!!!
Bij mij is de verkoper billijk geweest en heeft zelf betaald (hij was misschien zo tevreden dat zijn grond waar een bouwweigering op zat kwijt was).
Gans ons woonbeleid is één soep en deze discussie zou ons te ver brengen. Alleen al in mijn gemeente loopt het de spuigaten uit van vriendjespolitiek. Oude mensen moeten hun huisje verkopen omdat de boetes torenhoog zijn opgelopen en bemiddelden bouwen in PARKzones!!!!! :evil: :evil: :evil:

mapleleiah

#8 , 17 okt 2007 20:01

Als u twijfels hebt over de waarheid van het laatste landmeterverslag, dan zou ik eerlijk gezegd ZELF een landmeter aannemen en hem zelf betalen zodat hij voor U werkt en niet voor de verkoper. En zelfs als u GEEN twijfels hebt, zou ik toch een landmeter nog alles eens laten nameten voor u tekent.

Ik spreek uit ervaring. Na aankoop van onze grond bleek plots dat de kadasterplannen niet klopten door een fout van de landmeter destijds. Noch de vorm noch de werkelijke oppervlakte waren in orde. Onze verkopers waren wel 100% ter goede trouw en zaten zelf verveeld met de zaak. Maar ondertussen zaten we met een ontworpen plan en een bouwvergunning die uitgegeven was volgens de oude situatie. Het is uiteindelijk wel min of meer goedgekomen ... we hebben een akkoord gesloten met de buren (die in hetzelfde schuitje zaten want onze gronden lagen naast mekaar en diezelfde landmeter had daar geknoeid) i.v.m. de scheidingslijn. De boel is nu wel nog in behandeling bij de notaris om alles officieel te maken. De landmeter (of zijn verzekering) draaien op voor de kosten van een ev. aktewijziging.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Andere”