Wij hebben een sociale koopwoning gekocht. Nu, voordat we het kochten was de voortuin mooi vlak gemaakt. Er was niks op aan te merken. Toen we het uiteindelijk kochten, bleek dat er in de voortuin bouwafval was gestort door de aannemer.
Ik had raad gevraagd aan de politie en die is foto's komen nemen van het bouwafval in onze voortuin. Hij zei dat bouwafval storten niet mag en hij ging dus de aannemer contacteren.
Omdat er bij ons kort daarna omheining werd gezet, en we verder niets meer hoorden over de hele zaak, hebben we een graafwerker de opdracht gegeven om ook het bouwafval in de voortuin op te ruimen. Twee weken daarna krijg ik de melding dat de politie samen met de aannemer is gaan kijken, en gezien heeft dat wij het bouwafval al hebben opgeruimd.
Nu, kan ik de kosten voor het opruimen van het bouwafval terugeisen bij de aannemer? De politie zegt dat we dat aan de aannemer moeten vragen, maar ik weet bijna zeker dat die gaat weigeren, hoewel de politie toch heeft gezegd dat wat hij heeft gedaan neit juist is. Nu moeten wij betalen voor iets te laten opruimen dat hij heeft laten storten.
Kan ik hiermee hogerop (rechtbank) gaan als hij weigert de kosten te dragen? Dit kan toch niet zo maar.