Valse beschuldigingen

jempi25
Topic Starter

Valse beschuldigingen

#1 , 25 okt 2010 19:42

Beste,
Ik heb momenteel een probleem en niet van het minste denk ik!
Wonende op een appartement met nog twee medebewoners. Dus 3 stuks appartementen.
Nu in een van de drie wonen vreemdelingen en ze beginnen te leven 's avonds en middernacht.
Wij wonen er nu een jaar en hebben gedurig aan extreme geluidsoverlast en hebben tweemaal de politie getelefoneerd.
Laatste keer donderdag laatstleden.
Nu is het feit dat deze familie, ons racisten noemt op de verklaring afgenomen door de politie!
Ook zeggen ze dat we hun pesten!
Dat hun zoontje schrik heeft van mij en bang is!
Dat ze stress krijgen van ons!
En dat wij hun buiten willen!

Nu in eer en geweten, bevestig ik hier dat ik met deze mensen nooit een woord gesproken heb, want ze kunnen geen nederlands!
Dat ik nooit hun lastig gevallen heb!
Dat ik nooit een vinger of dergelijke uitgestoken heb naar hun kind!
Wat is hier aan te doen, want ik ben letterlijk en figuurlijk van de molen geslagen. Dit is echt een brug te ver, en ze beschuldigen ons van zo een dingen, waar dat ik in de verste verste nooit zou aan denken. Ook heb ik nooit maar dan ook nooit hun kind nog maar eens lastiggevallen!

Wat kan men tegen zo een beschuldigingen beginnen, want hier zijn we nu echt bang voor? Wat gaan ze nu nog uitvinden om ons in een vervelende situatie te brengen? Want stel dat ze nog dokters endergelijke erbij gaan halen om mij te beschuldigen?

Heb meer dan 30 jaar ergens anders gewoond en nooit aanrakingen gehad met het gerecht of politie of burenruzies!

Advocaten nemen dat is toch hopeloos, het gaat ons alleen maar geld kosten en zij hebben waarschijnlijk een gratis pro - deo advocaat!
Graag hulp en tips.
Met Vriendelijke Groetjes
Jempi25

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 okt 2010 20:02

Ze moeten hun beweringen ook kunnen bewijzen. Daarentegen kan het nachtelijk lawaai objectief worden vastgesteld door de politie.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker34

#3 , 25 okt 2010 21:00

Beste,
Ik heb momenteel een probleem en niet van het minste denk ik!
Wonende op een appartement met nog twee medebewoners. Dus 3 stuks appartementen.
Nu in een van de drie wonen vreemdelingen en ze beginnen te leven 's avonds en middernacht.
Wij wonen er nu een jaar en hebben gedurig aan extreme geluidsoverlast en hebben tweemaal de politie getelefoneerd.
Laatste keer donderdag laatstleden.
Nu is het feit dat deze familie, ons racisten noemt op de verklaring afgenomen door de politie!
Ook zeggen ze dat we hun pesten!
Dat hun zoontje schrik heeft van mij en bang is!
Dat ze stress krijgen van ons!
En dat wij hun buiten willen!

Nu in eer en geweten, bevestig ik hier dat ik met deze mensen nooit een woord gesproken heb, want ze kunnen geen nederlands!
Dat ik nooit hun lastig gevallen heb!
Dat ik nooit een vinger of dergelijke uitgestoken heb naar hun kind!
Wat is hier aan te doen, want ik ben letterlijk en figuurlijk van de molen geslagen. Dit is echt een brug te ver, en ze beschuldigen ons van zo een dingen, waar dat ik in de verste verste nooit zou aan denken. Ook heb ik nooit maar dan ook nooit hun kind nog maar eens lastiggevallen!

Wat kan men tegen zo een beschuldigingen beginnen, want hier zijn we nu echt bang voor? Wat gaan ze nu nog uitvinden om ons in een vervelende situatie te brengen? Want stel dat ze nog dokters endergelijke erbij gaan halen om mij te beschuldigen?

Heb meer dan 30 jaar ergens anders gewoond en nooit aanrakingen gehad met het gerecht of politie of burenruzies!Advocaten nemen dat is toch hopeloos, het gaat ons alleen maar geld kosten en zij hebben waarschijnlijk een gratis pro - deo advocaat!
Graag hulp en tips.
Met Vriendelijke Groetjes
Jempi25
Ik woon in een sociale woonwijk. Overlast, vandalisme en criminaliteit, veroorzaakt door allochtonen, zijn hier schering en inslag.

Een multiculturele ellende is het.

Reclame

Bartdepauw

#4 , 26 okt 2010 08:38

Heel moeilijke situatie. Ik denk dat er 2 mogelijkheden zijn:
De eerste en meest drastische, is verhuizen. Ik weet het, dan is het precies of u bekend/toegeeft aan de feiten maar dan kan u rustig ergens anders een nieuwe stek opbouwen. En hopelijk terug ergens gelukkig worden.
Ofwel moet u proberen om verzoening te zoeken. Dat zal niet gemakkelijk zijn, zeker als zij geen Nederlands spreken. Ik denk dat dit toch een van de beste oplossingen zal zijn. Nodig hun eens uit voor een gesprek. Probeer met hun te communiceren.

U zit in een moeilijke situatie. Probeer er toch het beste van te maken.

Bart

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 okt 2010 12:30

Blijkbaar mogen zij ons uitschelden voor racisten, maar probeer dat zelf maar eens te doen. Je hebt binnen de korste keren een klacht aan je broek.

j.demoor

#6 , 27 okt 2010 10:19

“Art.445.Met gevangenisstraf...en met geldboete...wordt gestraft:Hij die schriftelijk bij de overheid een lasterlijke aangifte doet...”(Strafwetboek 8 juni 1867).

‘Vereisten voor een lasterlijke aangifte zoals bedoeld in art. 445 Sw.:1. een spontane aangifte bij de overheid. Dat is niet het geval wanneer degene aan wie lasterlijke aangifte wordt verweten zelf wordt opgeroepen om verhoord te worden...Wat de werkelijkheid van de ten laste gelegde feiten betreft, ligt de bewijslast bij de aangever‘(Rb.Turnhout 03/54/A,21 januari 2008).

Het door uw buren ondertekende proces-verbaal kan zulke lasterlijke aangifte zijn waartegen u dan klacht kan neerleggen bij de politie,of schriftelijk rechtstreeks bij de procureur.

”Art.5bis.§1.De hoedanigheid van benadeelde persoon verkrijgt degene die verklaart schade te hebben geleden veroorzaakt door een misdrijf.§2.De verklaring wordt gedaan in persoon of door een advocaat...De verklaring,waarvan akte wordt opgesteld die bij het dossier wordt gevoegd,wordt afgelegd op het secretariaat van het openbaar ministerie.§3.De benadeelde persoon heeft het recht bijgestaan of vertegenwoordigd te worden door een advocaat.Hij mag ieder document dat hij nuttig acht doen toevoegen aan het dossier.Hij wordt op de hoogte gebracht van de seponering en de reden daarvan,het instellen van een gerechtelijk onderzoek en de bepaling van een rechtsdag voor het onderzoeks- en vonnisgerecht.”(V.T.Sv.=Voorafgaande Titel Wetboek Strafvordering)

INDIEN de procureur geen strafvordering instelt : "Art.63.Hij die beweert door een...wanbedrijf te zijn benadeeld,kan daarover bij de bevoegde onderzoeksrechter klacht doen en zich burgerlijk partij stellen..."(Sv.).

‘De onderzoeksrechter bij wie een benadeelde zich aanmeldt kan de zaak zelf niet naast zich neerleggen of zonder gevolg klasseren,of zelf een beslissing nemen aangaande zijn onderzoeksverplichting‘(Cass. 20 maart 1882,Pas. 1883,I,28).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 okt 2010 14:33

In grote steden heeft men een dienst 'buurtbemiddeling' - baat het niet dan schaadt het niet. EN je hebt dan duidelijk laten zien dat je het sociaal wil oplossen. Tegenpartij kan later dus nooit beweren dat je niet wilde praten.

Maar hoe weet u wat er in de verklaring tegenpartij staat?? dat is beroepsgeheim EN geheim van het onderzoek

Terug naar “Andere”