Uitbetaling door notaris na verkoop woning

M.Maria
Topic Starter

Uitbetaling door notaris na verkoop woning

#1 , 22 sep 2010 16:26

Mijn ouderlijke woning is verkocht op 18/05/2010.
Ik dacht van ergens gelezen te hebben dat de notaris binnen de 4 maand volgend op de verkoop moet overgaan tot uitbetaling, maar vind dat nergens meer terug.
Bedankt voor een antwoordje.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 22 sep 2010 17:26

Na vier maanden moeten de registratierechten betaald zijn. Is de akte al officiëel verledden bij de notaris. Meestal krijgt de verkoper daar zijn geld. Informeer gerust bij die notaris.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

M.Maria
Topic Starter

#3 , 22 sep 2010 19:09

De sleutels van de woning zijn aan de nieuwe eigenaar overhandigd op 1 juli (dag van schrijven van de lening)
Na telefonisch onderhoud (eind juli) met de notaris, vertelde die mij dat alles zo goed als rond was.
Een 10-tal dagen geleden, heb ik een mail gestuurd naar de notaris met de vraag hoe ver het stond met dat dossier. Tot nu toe heb ik geen antwoord ontvangen.
Ik vind dit erg vervelend, temeer daar mijn moeder (85 jaar) en ook mijn zus, al een paar maal aan mij gevraagd hebben waar het geld blijft.
Ik behartig al de zaken van mijn moeder, probeer zoveel mogelijk iedereen in te lichten, maar als je geen bericht krijgt van de notaris is dat natuurlijk moeilijk.
Naar mijn gevoel, duurt alles nu wel heel lang, rekening gehouden met het feit dat de verkoop vorig jaar in juli gestart is en dat de notaris in die tijdspanne toch heel veel tijd heeft gehad om alles op te zoeken en in orde te brengen.

Reclame

siesken

#4 , 23 sep 2010 10:09

Ik vraag mij ook af waarom dat zolang moet duren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 sep 2010 11:33

Zijn er mogelijks nog schulden tegenover de overheid? Indien ja, moet de notaris deze inhouden, en die administratie kan ook wat aanslepen.

M.Maria
Topic Starter

#6 , 27 sep 2010 07:47

Er zijn helemaal geen schulden. Ook nooit schulden geweest.

siesken

#7 , 27 sep 2010 11:54

De notaris heeft altijd veel tijd nodig voor dat er uitbetaald wordt.
Gewoon niet gerust laten,

Terug naar “Andere”