kan dat

cristeljonas
Topic Starter

kan dat

#1 , 20 sep 2010 18:47

ik heb een tweetal maanden geleden mijn huisje verkocht .Alles was in orde .Compromis door de koper betaald en lening ook in orde . Nu kreeg ik vandaag een telefoon van de notaris om mij te verwittigen dat de gemeente dit huis opkoopt voor dezelfde prijs. Kan dit? Wordt de akte dan ook verleden op dezelfde datum van verkoop dat voorzien was aan de eerste koper.
met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 sep 2010 18:59

ik heb een tweetal maanden geleden mijn huisje verkocht .Alles was in orde .Compromis door de koper betaald en lening ook in orde . Nu kreeg ik vandaag een telefoon van de notaris om mij te verwittigen dat de gemeente dit huis opkoopt voor dezelfde prijs. Kan dit? Wordt de akte dan ook verleden op dezelfde datum van verkoop dat voorzien was aan de eerste koper.
met dank
Ja dit kan als de gemeente een recht van voorkoop heeft. Effect op verlijden van akte weet ik niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Andere”