Beste,
Als startende elektricien in bijberoep een probleem.
Bij 1 klant is er een aanpassing aan de elektriciteitskast gebeurd.
Bij het opschakelen bleek er een piek spanning te zijn waardoor er toestellen defect zijn.
De reden van deze piekspanning is dat de kabels van de energieleverancier foutief aangesloten waren, de aansluitingen die ik aangebracht heb zijn volgens de regelgeving AREI correct.
Er is een toevoerkabel in de verzegelde meterkast van eandis foutief aangesloten door eandis/iveka jaren geleden maar de vorige installatie was hierop aangepast verneem ik later van de klant.
Nu wenst de klant de schade op mij te verhalen.
Ik heb echter door de opstart nog geen BA verzekering, deze is aangevraagd maar is nog niet in orde.
Voor mij ligt de fout bij de leverancier omdat ik volgens de wetgeving gehandeld heb en de toevoer niet conform is.
Kan de klant deze schade op mij verhalen? Het is inderdaad mijn probleem dat ik nog geen BA had.
Ik heb foto's van metingen als bewijs dat de verzegelde toevoer foutief is.