Hetzelfde geldt voor degene die het geding inleidt. De rechtsbijstand van de familiale verzekering gaat geen geld uitgeven indien er geen oorzakelijke verband is tussen de schade en één of andere fout.
Indien die familiale niet moet betalen niet, nee. Maar als dit bijvoorbeeld bij een hospitalisatieverzekering aangegeven wordt die hierdoor vrij hoge kosten moeten betalen aan de ouders, is de kans groot dat die verzekering wel eens gaat kijken wie verantwoordelijk was voor dit ongeval en de verantwoordelijke aanspreekt.
Maar dat is niet het antwoord op de vraag van TS: "Bij wie ligt de verantwoordelijkheid? Kan men de organisator aansprakelijk stellen voor het ongeval?"
Niemand hier kan op die vraag antwoorden. Zoals hierboven gesteld moet de oorzaak geweten zijn. Als het kind gestruikeld is over een losliggende steen, kan de organisator zeer zeker verantwoordelijk gesteld worden. Ook als hij is uitgegleden, etc... Als het kind "gewoon" gevallen is, zal het moeilijker zijn om de organisator verantwoordelijk te stellen, maar normaal gezien valt een kind niet zomaar "gewoon"...
Ik stel me nog steeds vragen bij dit "kamp"... Blijlbaar georganiseerd door een privé-persoon, en niet van de tennisvereniging. Los van de verzekering stel ik me dan ook vragen over bijvoorbeeld het inschrijvingsgeld van zo'n kamp. Dit ging dan ook naar die privé-persoon en niet naar de tennisvereniging? Lijkt me allemaal héél amateuristisch georganiseerd en misschien zelfs op het randje van "in het zwart"? Mag een privé-persoon ook zomaar kampen voor kinderen organiseren zonder meer? Ik kan me moeilijk voorstellen daat daar geen enkele regelgeving rond is. Als blijkt dat die orgnaisatie sowieso al niet kosjer is, kan dit "ongeval" nog een serieus staartje krijgen...