Doet niet ter zake, maar ik vind het heel spijtig dat u van uw hond een soort verwilderd beest heeft gemaakt.
Ik zou geen honden meer in huis nemen als ik u was. O ja, juist hij mag nooit mee in huis....triestig.
Hallo! Voor u voorbarige conclusies trekt, raad ik u ten stelligste aan eens te verdiepen over het gedrag van de Siberische Husky.
Mvg. Rabbelare
Toevallig ken ik het karakter van een Husky (van veel rassen, het is mijn job)
En ik weet daardoor dat het absoluut geen monsters zijn zoals u laat uitschijnen.
Integendeel, prachtige gezinshonden zijn het.
Elke hondenras dat buiten alleen moet leven, zonder zijn mensen, groeit op als een verwilderd dier dat nauwelijks de kans heeft/krijgt om een band op te bouwen met zijn eigenaar en het gezin.
Africhten, zoals iemand hier opmerkte, heeft niets, maar dan totaal niets te maken met een hond sociaal leren zijn.
En net daar zit de grote verantwoordelijkheid van elke hondeneigenaar: een hond sociaal opvoeden zodat hij met mensen/dieren kan samen leven.
U kan uw handen in onschuld wassen: de oppas is zelf verantwoordelijk.
Gelukkig zijn nu "maar" puppy's gebeten en geen kinderen...
Ik raad u wel aan om een cursus hondengedrag te gaan volgen bij een gediplomeerde hondentherapeut, zodat u honden wat beter leert begrijpen, voordat er nog meer ongelukken gebeuren.