Mijn collega en ik moesten onlangs, tijdens de week en kantooruren, naar de bureau komen van onze werkgever. We werken in de wegenbouw.
Toen ik mijn collega naar huis bracht, heb ik een verkeersongeval gehad waarbij ik tijdens inhalen op een afslaand voertuig ben gebotst. We hadden beide elkaar niet gezien.
Gisteren ontving ik per post een factuur, van ondertussen mijn vorige werkgever, voor de terugbetaling schade aan de wagen.
Op de factuur staat dat de wagen "total loss" is.
Toen ik voor deze werkgever begon te werken, zei de verantwoordelijke op de bureau waneer je een verkeersongeval in het weekend hebt, de kosten voor de werknemer zijn. Als je door de week of tijdens de werkuren een accident hebt, de kosten voor de het bedrijf zijn.
De factuur bedraagt ong 6600Euro
Het kan toch niet zijn dat ik deze factuur helemaal moet betalen?
Dit is toch woon - werk verplaatsing? Als mijn werkgever niet gevraagd had naar de bureau te rijden was ik er ook niet geweest en had het ongeval niet kunnen gebeuren...
Ook doen het bedrijf zelf het onderhoud en "herstellingen" aan de wagens. Voor een vorige herstelling moest ik 1500euro betalen. Maar ze kunnen mij toch factureren wat ze willen??
En wie kan een bedrijfsauto 'total loss' verklaren? is dat niet enkel een expert van de verzekering ?
Wat kan ik hier tegen doen? ik ga overmorgen naar de vakbond, maar verwacht er niet veel van.
Beter een advocaat raadplegen?
Alvast bedankt voor jullie reacties...